Updatering til ZoneAlarm
Fra : Grytt

Dato : 04-12-01 23:03

(Jeg er blevet henvist til denne NG fra dk.general)

Min Firewall hedder: Zone Alarm, og jeg har p.t. et
lille problem med at få den seneste updatering hjem.

Zonelabs har adviseret mig om en updatering 2.6.362
men download -hastigheden er på 1 K/sec, selv med
min ISDN forbindelse, så jeg afbrød forbindelsen.
Jeg har prøvet flere gange de seneste dage, men med samme
nedslående resultat. Jeg har ikke tidligere haft problemer med
updateringer fra zonelabs.

Som test har jeg taget en tilfældig download fra Tucows,
og herfra er hastigheden 6-7 K/sec, så det kan da ikke
være min isdn-forbindelse der er noget i vejen med.

Jeg har benyttet forskellige browsere som MSIE og Netscape,
men det gør ingen forskel. Det ser ikke ud til at jeg kan
få den updatering hevet i land.

Er der nogen der ved hvad årsagen skulle kunne være?

mvh. Henning

Fra : Christian Andersen

Dato : 04-12-01 23:30

Grytt wrote:

>Er der nogen der ved hvad årsagen skulle kunne være?

Efter al sandsynlighed er den server opdateringen ligger på
overbelastet.

Det understøttes af at du har en fin hastighed til andre steder på
nettet.

Drik noget kaffe mens du venter

--
Den kloge narrer den mindre kloge.

http://chran.dyndns.dk - Nu med opfordringer til koncertgængere!

Fra : Grytt

Dato : 06-12-01 19:21

Christian Andersen skrev bl.a.:

>Drik noget kaffe mens du venter

Der er gledet mange kopper - The - ned siden i søndags, hvor
mine "kvaler" begyndte, og problemet med hastigheden (hvis man kan
bruge dette udtryk i den foreliggende situation) er ikke løst...
Jeg må nok se mig om efter en anden firewall.
mvh.
--
Henning
Han talte dansk, og han vedblev at tale dansk.(Peter Hiort Lorenzen 1791-1845)

http://home1.inet.tele.dk/hgrytter/

Fra : Sten Hansen

Dato : 07-12-01 13:08

Thu, 06 Dec 2001 18:21:09 GMT, skrev Grytt:

> [...]
>bruge dette udtryk i den foreliggende situation) er ikke løst...
>Jeg må nok se mig om efter en anden firewall.

Jeg hentede opdateringen ned i går med 7,3kb via ISDN, men havde også en
langsom forbindelse de to første gange jeg prøvede. Det var nok bare
lidt overbelastning efter, at de havde lanceret opdateringen.

Du kan jo prøve igen nu.

mvh
Sten

Fra : Grytt

Dato : 12-12-01 21:27

On Tue, 04 Dec 2001 22:02:41 GMT, romulus@sol.dk (Grytt) wrote:

>[...]
>Min Firewall hedder: Zone Alarm, og jeg har p.t. et
>lille problem med at få den seneste updatering hjem.
>[...]
Jeg måtte lige en mail omkring zonelabs, og fik et svar om
at benytte en anden indgang.

Men min MSIE 6.0 var meget ustabil, og efter gentagne ‘retrying’
hev jeg min gamle Netscape(V.6) frem, og med den fik
jeg en stabil, om end meget langsom downloadhastighed,
- men opdateringen 2.6.362 kom endeligt i hus.

Håber ikke at få flere af den slags, jeg er vant til betydeligt
bedre hastigheder

mvh.