takk fro forbønn!
Fra : Grethe Juuhl

Dato : 04-12-01 22:44

hei!

Takk til den eller de som har husket å be for meg i forbindelse med en
vanskelig eksamen.Eksamen gikk bra.

Vennlig hilsen

Grethe

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-12-01 22:40

"Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> skrev i en meddelelse

> Takk til den eller de som har husket å be for meg i
> forbindelse med en vanskelig eksamen.Eksamen
> gikk bra.

Tillykke med den veloverståede eksamen, og jeg i al fald én der har
bedt for dig, og mon ikke også andre har.

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 04-12-01 23:02

"Andreas Falck" <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> skrev i melding
> [...]
>
> Tillykke med den veloverståede eksamen, og jeg i al fald én der har
> bedt for dig, og mon ikke også andre har.

de var hygelig å få høre, det er nemlig sånnt en ikke vet før noen sier
det.Marina har også bedt.

Vennlig hilsen
Grethe

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-12-01 22:58

"Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> skrev i en meddelelse

[ ... 9
> de var hygelig å få høre, det er nemlig sånnt en ikke
> vet før noen sier det.Marina har også bedt.

Ja, vi kan alle have brug for forbøn!

Men nu vil jeg pakke min kuffert og rejse min vej. Så I hører nok ikke
mere til mig førend vi kommer ind i næste uge.

Og nej Simon, denne gang skal jeg ikke til Prag, blot til en lille
dansk provinskøbstad uden storkerede!

Fra : Børge Jensen der bo~

Dato : 04-12-01 23:00

> [...]
> hei!
>
> Takk til den eller de som har husket å be for meg i forbindelse med en

_________________________________________ Børge Jensen ICQ#:107634963
Current ICQ status: SMS: (Send an SMS message to my ICQ): +2783142107634963
More ways to contact me: http://www.icq.com/107634963

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 05-12-01 00:00

> [...]
> hei!
>
> Takk til den eller de som har husket å be for meg i forbindelse med en

Det var dejlig at høre, tillykke

mvh
Ernst

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 05-12-01 13:59

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i melding

> "Grethe Juuhl" <gr-ju@online.no> skrev i en meddelelse

> Det var dejlig at høre, tillykke
>
> mvh

tusen takk alle sammen.Jeg synes også at det var delig, og gleder meg over
seiren.!!

Gud velsine der rikelig tilbake

Vennlig hilsen Grethe

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 05-12-01 13:32

Grethe Juuhl <gr-ju@online.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MlbP7.6728$yB2.132635@news1.oke.nextra.no...

Det var godt det gik så fint!
Jeg har faktisk forsøgt at maile dig, for at høre om du var helt nede i
kulkælderen, men desværre virkede din mailadresse ikke. Jeg kan godt lide
mundtlig eksamen, men jeg ved der er mange som bliver meget nervøse. Når jeg
har elever oppe til mundtlig eksamen bruger jeg gerne Jørn Hjortings
(radiovært fra "De ringer vi spiller) teknik med at sige ja og nikke til
hver eneste ytring fra mine elever. Når man er til eksamen er det nemlig
rart at have en hos sig som synes man er dygtig, og en sur eksaminator er en
katastrofe.

Forresten - jeg ved ikke om I kan huske Kenneth med den lille kræftramte
søn? Jeg har været i kontakt med ham flere gange: den fjerde oktober
fortalte han at Magnus have fået meningitis, og d 14. november fortalte han
at Magnus var død d. 1 november. Jeg har haft lille Magnus i mine tanker
længe, det er sørgeligt når døden kommer så tidligt i livet. Familien havde
lavet en beskrivelse af hele sygdomsforløbet, som jeg vedlægger. Det ser ud
til at være et stærkt ungt par - Nogle siger at der er stor kraft i bønnen.
Nogle gange er det eneste mulige at folde hænderne i skødet: Hvad kan man
ellers gøre?

Forklaringen på Magnus' død
(Følgende er som VI ser det og er ingenlunde udtryk for den endegyldige
sandhed - meget vil stå for evigt ubesvaret)

Magnus' sygdom forløb i 3 etaper. Optakten er i februar måned, hvor Magnus
får feber og ondt i benene. Efter løbende undersøgelser og sygeperioder til
og med april måned, sendes Magnus til Odense Universitetshospital for at få
foretaget en rygmarvsundersøgelse. Denne påviser at Magnus har leukæmi - af
den mest aggressive type, AML, som har 50% chance for helbredelse. Leukæmi
er en kræftsygdom der forhindrer marven i at producere de for immunforsvaret
nødvendige blodlegemer.

Første etape starter 1. maj, præcis 6 mdr. før hans død, med den første
kemokur på Skejby Sygehus. Fra maj til august klarer Magnus kuren mere end
perfekt. Ofte kommer lægerne med næsten ufatteligt gode nyheder - eks. har
Magnus en meget sjælden kromosomændring der gør, at kræften afslører sig
selv og chancen for helbredelse stiger. Magnus er hjemme i de tre bedste
solskinsuger og er bare i topform. Overlægen siger i starten "Magnus vil nok
ikke dø af selve leukæmien, men de påvirkninger hans krop vil blive udsat
for under kuren" - og det blev sådan.

Anden etape begynder sidst i august, hvor Magnus desværre får ny kræft i
rygmarven som ellers havde været rask helt fra starten. Under behandlingen,
som mirakuløst fjerner kræften igen på 2 (to) dage, er Magnus så uheldig at
pådrage sig meningitis - da han bliver så syg af meningitten at de udsætter
den resterende del af kuren, får kræften desværre mulighed for at blomstre
frem igen og den efterfølgende kemokur, meningitten og medfølgende
komplikationer, tager desværre meget hårdt på Magnus. Vi oplever at han
taler langsomt og vrøvler, tror han bliver angrebet af usynlige ting, får en
ekstrem sult, bliver skeløjet osv. Dette er perioden der (nu set i
bakspejlet) nok er afgørende for at han ikke overlevede. Nedad går det
nemlig herfra både fysisk og psykisk for ham.

Tredie etape starter onsdag d. 24. oktober hvor Magnus om natten overføres
til intensiv afdeling med 35 grader temp. og puls på 48. I de efterfølgende
dage får Magnus lungebetændelse, vand i lungerne, kramper, ustabil
puls/blodtryk osv. Han kæmper bravt, men bliver tirsdag d. 30. oktober lagt
i respirator fordi han ikke længere har kræfter til at trække vejret selv.
Omkring samme tidspunkt begynder hans lever og nyre at svigte, hans blod
duer ikke mere og torsdag morgen vælger vi - i samråd med lægerne - at der
ikke er anden udvej end at slukke for Magnus' respirator.

Det er vigtigt for os at præcisere at intet kunne have været mere perfekt
når nu det ikke KUNNE være anderledes - vi fortryder intet, vi er ikke bitre
og vi ved at mange har gjort mere end normalt for at hjælpe deres Magnus. Vi
sender vores dybeste tak til alle de involverede i Magnus' sygdom - læger,
sygeplejersker, venner, familie og alle der indgik i Magnus' liv og
dagligdag. Speciel tak til personalet på A4/A5 der har udvist en ekspertise
de færreste har fantasi til at forestille sig. Vi er stærke og kommer også
gennem denne store sorg - vi er meget åbne og vil gerne snakke med jer om
det hele, I skal bare selv komme til os - vi har ikke brug for ro, trøst,
sorggrupper eller lign, men glade oplevelser og jeres bekræftelse af at
Magnus var et specielt barn der bragte lys også i jeres liv. Magnus' død er
ikke et tabu for os! Hjælp os med at bære hans lys videre.

På familiens vegne

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 05-12-01 20:02

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i melding

> [...]

er
> ikke et tabu for os! Hjælp os med at bære hans lys videre.

Det var trist med lille Magnus.

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 05-12-01 21:10

Grethe Juuhl <gr-ju@online.no> skrev i en
nyhedsmeddelelse:84uP7.7719$yB2.137899@news1.oke.nextra.no...

> Det var trist med lille Magnus.

Ja - jeg har en kollega som mistede sin attenårige søn for at år siden og
hun går stadig på halv kraft. Hvad skal man sige til så stor sorg? Jeg ved
godt at bibelen taler om et liv efter døden - men alligevel har jeg det lidt
som den gamle katolske munk der gerne ville se solopgangen en sidste gang
før han skulle dø. På samme måde ville jeg altid have behov for at se, høre
og kærtegne mine børn endnu en gang, før de forlader mig.

Jeg brugte lang tid på at bede for Magnus - for ham, men faktisk mest for
hans forældre. Jeg kan ikke forestille mig et større tab og derfor rørte
faderens nødråb mig dybt. Inderst inde håber jeg, de har overskud til at få
flere børn, ikke i stedet for Magnus, men for at fylde det kæmpe tomrum
sådan en søn kan efterlade.

Marina

Fra : Grethe Juuhl

Dato : 06-12-01 11:27

> [...]
> faderens nødråb mig dybt. Inderst inde håber jeg, de har overskud til at

> flere børn, ikke i stedet for Magnus, men for at fylde det kæmpe tomrum

Ja. jeg vet om andre osm har blitt trøstet ved at de ahr fått et nytt
barn.Gud er mektig til å vende det onde til det gode.