USB mus/tastatur over ethernet kabler
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 04-12-01 21:15

For nogen tid siden spurgte jeg til erfaringer med at forlænge USB kabler
vha. ethernet kabler. Jeg har nu selv prøvet det, og det virker !!!!!

Jeg har et normalt tastatur/mus tilsluttet direkte til computeren på
kontoret. I mellem stuen og kontoret har jeg trukket ethernet frem vha.
almindelig 4 ledet cat 5 kabel til to RJ-45 dåser. Så har jeg klippet et USB
kabel over, og loddet RJ-45 stik på begge stumperne, og sat stikkene i
RJ-45. Det ene USB stik går ind i computeren og det andet har et trådløst
Logitech iTouch tastatur/mus tilsluttet, og nu kan jeg fjernstyre computeren
fra stuen (video/lyd er også trukket fra computeren til TV). Begge
tastaturer og mus køre også uden problemer parallelt.

Konklusion - det er muligt at forlænge USB vha. 15 meter par snoet kabel !!!

Håber andre eventuelt kan bruge det.

Jørn

Fra : Christian

Dato : 06-12-01 01:19