ANG: NAVN anita
Fra : Anita S

Dato : 04-12-01 02:07

Hej
Da jeg har været på denne news gruupe i over 3 år kan jeg ikke tillade der
der er andre der bruger mit navn.
Jeg rejser neget og er derfor væk fra Danmark i perioder op til 3til 4
måneder.

Jeg foreslår ANITA , at du og jeg sætter vores forbogstav i vores efternavn,
som ID!

Og hvis ikke vil jeg hævde ret på Anita, Da jeg nok har været på "tråd"
længst, Man dette skulle nok ske.

Jeg havde aldrig tænkt på dette problem, men nu er det opstået, og det må
løses!
Jeg kom med en løsning

Det høre jeg gerne om

Anita Staal

Fra : Anita

Dato : 04-12-01 15:43

"Anita S" <anita_staal@wanadoo.dk> skrev

> Hej
Hejsa

> Da jeg har været på denne news gruupe i over 3 år kan jeg ikke tillade der
> der er andre der bruger mit navn.

Er det da op til dig at 'tillade' hvad man må hedde? Jeg tror ikke at du på
nogen måde kan forhindre mig i at hedde Anita, det er jo nu engang mit (og
dit) navn.

> Jeg rejser neget og er derfor væk fra Danmark i perioder op til 3til 4
> måneder.

Hvad har det med sagen at gøre?

> Jeg foreslår ANITA , at du og jeg sætter vores forbogstav i vores
efternavn,
> som ID!

Udemærket ide...men....tilfældigvis starter mit efternavn også med S.... og
jeg har ikke i sinde at offentliggøre resten af mit efternavn.

> Og hvis ikke vil jeg hævde ret på Anita, Da jeg nok har været på "tråd"
> længst, Man dette skulle nok ske.

Tja, det skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men det er da ikke den vildeste
aktivitet jeg har set.... én enkelt (nu 2) besked (er) tror jeg. Men mht. at
'have ret' til et navn.....det har jeg lidt svært ved at forholde mig til.
Har fuld forståelse for problemet.... og det er lige irriterende for begge
parter.

Er der andre der har forslag til hvad man normalt gør i sådan en situation?

> Jeg havde aldrig tænkt på dette problem, men nu er det opstået, og det må
> løses!
> Jeg kom med en løsning

Fint nok, men den holder bare ikke. Med mindre du er villig til at skrive
hele dit efternavn, hver gang du poster?

> Det høre jeg gerne om

Hvad hører du gerne om?

> Anita Staal

Mvh. Anita

Denne må hellere følges op i dk.snak.snik (ved bare ikke helt hvordan det
'fut' virker)

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 04-12-01 18:02

On Tue, 4 Dec 2001 15:43:23 +0100, "Anita" <anita@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>nogen måde kan forhindre mig i at hedde Anita, det er jo nu engang mit (og

Øhh ja det er sådan set rigtigt ........men det er nu en venlig
forespørgsel på om i ikke kan splitte navnet op - det ville f.eks også
være forvirene med en Ny Søs eller Sabina og der ku du måske nok møde
hende på ½vejen :) ?

>Hvad har det med sagen at gøre?

sikkert hun ikke skriver så tit !!!

>efternavn,
>
>Udemærket ide...men....tilfældigvis starter mit efternavn også med S.... og
>jeg har ikke i sinde at offentliggøre resten af mit efternavn.

jamen så finde på noget andet :)

> [...]
>parter.
>
>Er der andre der har forslag til hvad man normalt gør i sådan en situation?

ja læg et eller andet mere ind i dit navn som adskilder dig fra den
anden .... elller beslut dig for at nu har du altså skrevet som Anita
så og så læneg og det vil du kæmpe for ?

>Denne må hellere følges op i dk.snak.snik (ved bare ikke helt hvordan det
>'fut' virker)

Hmmmm du bruger OE 5,5 kan jeg se prøv noget med vis alle brevhoveder
der kan du sætte det ind
MvH
Bo
fut :dk.admin.netikette

Fra : FreYa

Dato : 04-12-01 18:30

"Anita" <anita@mail1.stofanet.dk> skrev :

Hej, Anita ;)

>Er der andre der har forslag til hvad man normalt gør i sådan en situation?

Eftersom Anita S. allerede har sat sit efternavns forbogstav efter sit
fornavn, vil jeg mene at du roligt kan nøjes med at kalde dig slet og
ret "Anita".

>Denne må hellere følges op i dk.snak.snik (ved bare ikke helt hvordan det
>'fut' virker)

I min newsreader er der et felt der hedder "Followup-To" og her
indtaster man så navnet på den nyhedsgruppe som svar sendes til. Jeg
kan ikke lige huske hvordan det foregår i Outlook Express, men det er
noget i samme stil.

FUT sat til dk.snak.snik
--
Freya

Fra : Henning

Dato : 04-12-01 18:53

"Anita" <anita@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]

> nogen måde kan forhindre mig i at hedde Anita, det er jo nu engang mit (og

Hej Begge 2

Har i ikke kælenavne, som i kan
bruge?

Der findes 2 skribenter i gruppen, der
hedder Hanne, heldigvis har de 2 forskellige
begyndelses bogstaver i efternavnet ( L og M )

I har da begge ret til at hedde jeres kaldenavne,
men som nævnt, kan det være meget hensigtsmæssigt
at skribenter og læsere her i gruppen, umiddelbart
kan kende forskel på jer, så jeres synspunkter
og indlæg ikke forveksles, hvilket må være i begges
interesse.
Ingen grund til at blive sure/vrede på hinanden!

Altså hvad med at bruge kælenavne?

MVH
Henning

X-FUT news:dk.admin.netikette

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-12-01 22:05

Anita wrote:

> [...]

> nogen måde kan forhindre mig i at hedde Anita, det er jo nu engang mit (og

I princippet kan det være imod din Internetudbyders regler, at du
udgiver dig for at være en anden person. Også selv om det ikke er
med forsæt. Hvis der står i din Internetudbyders regler, at du ikke
må, så risikerer du at få lukket din konto, hvis nogen klager.
Desuden er det muligt at din Internetudbyder lukker din konto
alligevel, selv om det ikke står i reglerne, i erkendelse af at
der også findes uskrevne regler, der handler om god og anstændig
opførsel på nettet.

Det er muligvis også strafbart ved dansk lov. Jeg ved det ikke, men
mener (politisk) at det burde være det.

> efternavn,

Hov, nu råber du! Tag det roligt...

> Udemærket ide...men....tilfældigvis starter mit efternavn også med S.... og
> jeg har ikke i sinde at offentliggøre resten af mit efternavn.

Det kan jeg da et eller andet sted godt forstå. Du skriver måske også
i andre nyhedsgrupper, og så er det måske ikke engang specifikt nok
hvis du kalder dig Anita S., det er der måske også en anden person i
news:dk.kultur.film der hedder, og en tredje i news:dk.politik .

.... Men hvad med at I to kalder jer noget andet? F.eks. Anita [By]
eller (nu bliver det lidt chatrumsagtigt) Anita_[Alder/årgang] ?

Hvis en af jer har m-tendenser kunne vedkommende gå over til at
stave sit navn med lille a.

Det væsentligt er at vi andre kan kende forskel på jeres indlæg,
nemt og hurtigt, uden mulighed for at blive forvirrede.

> Har fuld forståelse for problemet.... og det er lige irriterende for begge
> parter.
>
> Er der andre der har forslag til hvad man normalt gør i sådan en situation?

Jeg er kommet med nogle stykker. Et eller andet skal vi nok finde ud af.

Eller hvis den ene begynder at kalde sig Anita S og du fortsat kører
med Anita, så er problemet jo løst.

--
Peter Knutsen

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 08-12-01 14:51

In <3C0FDD69.16FFE1A3@knutsen.dk>, Peter Knutsen wrote:

> [...]
> ikke står i reglerne, i erkendelse af at der også findes uskrevne
> regler, der handler om god og anstændig opførsel på nettet.

   _Den_ hopper jeg ikke på! Hvis vi har en Lars Jensen og der kommer en
anden Lars Jensen mere i gruppen så har de begge lige meget ret til at
kalde sig Lars Jensen. Og det er ikke nogen steder forpligtet til at
kalde sig mere eller mindre end det! At det så ville gøre en masse ting
nemmere hvis de fx. havde hver deres signatur er en anden side af sagen.

--

Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 08-12-01 18:01

"Trine Stubbe Teglbjaerg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kalde sig mere eller mindre end det! At det så ville gøre en masse ting
> nemmere hvis de fx. havde hver deres signatur er en anden side af sagen.

Jeg tror også Peter er ude på tynd is.

Men derudover hedder de jo to forskellige ting:

Den ene hedder: "Anita" <anita_staal@wanadoo.dk>
og den anden hedder: "Anita" <anita@mail1.stofanet.dk>

Det er bare et spørgsmål om at bede sin newsreader om at vise det fulde adresse
(noget som OE ikke umiddelbart kan).

Lars

Fra : JcLind

Dato : 10-12-01 21:07

"Lars Wagner Hansen" <l-hansen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c12590b$0$25394$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...> Men derudover
> [...]

> og den anden hedder: "Anita" <anita@mail1.stofanet.dk>
>
> Det er bare et spørgsmål om at bede sin newsreader om at vise det

Det er slet ikke nødvendigt med fuld adresse. I OE kører det fint med
afsendere.
Faktisk er det såden her:

Den ene hedder: "Anita S" <anita_staal@wanadoo.dk>
og den anden hedder: "Anita" <anita@mail1.stofanet.dk>

I OE kan man i søjlen "fra" se både Anita S og Anita. Det er tydeligt
at det er to forskellige personer. Ka det være nemmere?

> Lars

Jakob

Fra : Anita S

Dato : 04-12-01 18:49

Anita S <anita_staal@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:PaXO7.501$Am7.150410381@spiderman.mobilixnet.dk...
> [...]
> længst, Man dette skulle nok ske.
>
> Jeg havde aldrig tænkt på dette problem, men nu er det opstået, og det må

Hilsen Anita S