ipfw og natd - hvordan er det nu liiiige d~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-12-01 19:47

Hej!
Jeg har en box til at køre natd og ipfw.
På ydersiden har jeg en adsl router hvor alt trafik bliver sendt videre til
192.168.1.88 hvilket også er ip nummeret på mit yderside netkort(xl1).
Der kører også nattet alt hvad der bliver smidt ud igennem xl1, men jeg
oplever noget besynderligt hvis jeg åbner for en port i natd
(altså -redirect_port bla bla) så i ipfw kan jeg ikke lave en regel af la:
from any <port> to <ip på den server der kører den service jeg vil tillade>
<port>. Det virker KUN hvis det er 'from any to any <port>.
Hvorfor er det nu liiige det gør det har jeg gået og gransket lidt over , er
det noget med at soruce port nummeret for den pakke er blevet ændret af natd
eller? (jeg har prøvet med pop3/smtp/www)
Jeg har læst lidt her og der men kan ikke rigtigt gennemskue hvorfor det
liiige er sådan. Nogen der kan komme med et hint til hvad jeg overser her?

/Dennis