Rensning af trærødder ?
Fra : Simon...

Dato : 03-12-01 18:08

Hejsa

jeg skulle til at rense mine trærødder* for alger mv.
så tænkte jeg om jeg bare kunne koge dem ? eller om de vil tage skade af
det?
eller om der er andre alternativer ?

*da jeg ville være god ved mine planter købte jeg i Zoo City en masse
forskelligt gødning jeg ville afprøve...
-deriblandt noget ler agtigt man skulle smide under stenene (5L)... ingen
problemer der... men da jeg så fyldte
vand i som anvist blev mit akvarie _HELT_ lerfarvet i vandet, det tog ca. 3
dage og 2 vandskiftninger (250L akvarie)
før vandet var gennemsigtigt igen, og der er stadig problemer hvis jeg
planeter en ny plante, for nu har det hele lagt sig ovenpå
mit bundlag af sten, men heldigvis tager det ikke så lang tid at få det
klart mere ... ca 10 timer...
men tilsyneladende er planterne glade for det :)

hvis folk skal bruge gødning, kan jeg til gengæld anbefale MasterGrow det er
godt...

Mange tak !

mvh.Simon

Fra : rcn

Dato : 03-12-01 18:29

Hej Simon.

Det er rigeligt at rense rødderne under vand med en blød børste.
Kogning fjerne ikke algerne, men dræber dem kun.

Venlig hilsen

RCN

http://www.kandu.dk/

Fra : Annette Skovbon

Dato : 03-12-01 18:39

Hej Simon,
Du kan fint koge trærødder, bare du ikke koger dem i flere timer, men hvis det
kun er pga. alger, ville jeg da bare skrubbe dem med en skrubbesvamp uden sæbe,
men med rens vand. Det er en del lettere.

Vh Annette

--
Posted from 0x503f77b0.virnxx5.adsl-dhcp.tele.dk [80.63.119.176]

Fra : Carsten Gall

Dato : 03-12-01 22:38

Annette Skovbon <barbara_jordfed@chicks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:e6361f89ac55ab7d63f1ae058766ad1b.29516@mygate.mailgate.org.
> Hej Simon,
> Du kan fint koge trærødder, bare du ikke koger dem i flere timer,

Hvad skulle der ske ved at koge dem i flere timer?? Tror du de blive møre
af det?

Carsten

Fra : Annette Skovbon

Dato : 04-12-01 00:31

Jeg havde en der gjorde, såeh...Jeg ved det af bitter erfaring *GG* Eller, dvs.
Den smuldrede bare i 500 små stykker.

--
Posted from 0x503f77b0.virnxx5.adsl-dhcp.tele.dk [80.63.119.176]

Fra : Simon...

Dato : 04-12-01 07:53

jeg ville nu bare lige dyppe dem for at dræbe alger, så tror jeg jeg gør som
i siger med en svamp eller lign bagefter....
men nu skal de alger af !
mvh.Simon