Flere HD med E-smidt
Fra : GC

Dato : 03-12-01 09:54

Jeg er rimelig glad for E-smidt som filserver

Men som standard laver den kun 1 disk.
dvs. at hvis du har en 5-6 hd skal man lave dem i et stort array.

Jeg har en IBM 320 Server/raid controller med 6 SCSI HD
og jeg vil gerne have følgende

array a = HD1, e-smith
array b = HD 2+3(mirror), Data all users
array c = HD4, Data user1
array a = HD5, Data user2
array a = HD6, Data user3

Jeg har installeret E-smidt hvor kun HD1 var installeret, for at undgå at
den laver
swap mm på de andre diske.
og efterfølgende brugt partition magic til at oprette og formatere de andre
(som ext2)

Jeg gør "CTRL+ALT+F2" og root+password og får en command prom.

Derefter kræver det lidt "geni" arbejde med "mount" og andre sjove ting.
det skulle jo også gerne virke hver gang serveren startes op.

Jeg har læst at jeg kan finde om sagen men jeg kan skutte få det til at
virke.

Er der mon nogen der kan hjælpe ?

Med Venlig Hilsen
Gert Christensen

Fra : Carsten Holck

Dato : 04-12-01 10:23

Hej,
Såvidt jeg kan se gør du som sædvanligt - ret (tilføj) i /etc/fstab så
skulle det komme med når du booter næste gang
det burde virke, men vær opmærksom at e-smith bruger labels til at ID en
disk - ikke device navnet - men der er ikke noget til hinder til at du kan
bruge /dev/sda-xxx til dem du tilføjer,- hvis du ved hvad det er for nogen
du hat tilføjet,

/@rsten