VPN-problem..kan ikke se resourcer på netv~
Fra : staermose

Dato : 03-12-01 01:41

Hej alle ! Håber der er nogle hjernetunge hoveder her der kan hjælpe mig..

Problem: Vi kan logge på vores netværk udefra via en VPN-forbindelse /
ppptp, men det er ikke muligt at se noget som helst på netværket hverken
maskiner eller delte resourcer.

Vi har følgende vpn-opsætnig op på vores netværk:

cisco677 -> win2kadvserv VPNserver -> lokalt net kontrolleret af
win2kadvserv som DOMAINserver

DHCP og DNS bliver udelukkende varetaget af DOMAINserver. Der er kun et
Subnet.
VPN server har to netkort, et til Ciscorouteren og et til lokal nettet.

Hvor er det sandsynligt at problemet ligger....?

Tak for enhver hjælp på forhånd.

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 03-12-01 10:22

> DHCP og DNS bliver udelukkende varetaget af DOMAINserver. Der er kun et
> Subnet.
Hvad med WINS ?

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Jens

Dato : 03-12-01 20:46

"staermose" <sst@staermose-maa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> VPN server har to netkort, et til Ciscorouteren og et til lokal nettet.
>
> Hvor er det sandsynligt at problemet ligger....?

Kan du pinge IP-adresser på indersiden af Cisco routeren ? Hvis du kan
pinge, så mangler du højst sandsynligt noget navneopslag, f.eks. WINS eller
DNS.

Jens

Fra : staermose

Dato : 03-12-01 23:53

Hej !

Jeg har som det første checket om det er muligt at pinge igennem til de
lokale maskiner. Men det er desværre IKKE muligt. Jeg er derfor ret sikker
på, at det ikke ikke er et WINS problem(i første omgang ). Men et eller
andet der er forkert sat op på vores VPN-server........hmmmm

( Stærmose