overflow og returnering til start
Fra : René Lønstrup \(AKA ~

Dato : 02-12-01 23:00

Hejsa

Ja, undskyld at topic ikke er bedre, men jeg kunne ikke lige finde på
noget rigtigt beskrivende på så lidt plads :)

Anyway, mit problem er således:
Jeg har en <DIV>, med en masse tekst i, som skal scrolles i. Det kan
jo nemt gøres vha. 'overflow: auto', men jeg vil også have en
"alternativ" scroll-funktion (se mit eksempel), og så skal overflow jo
slå's fra ('hidden'). Det er også nemt nok.
Men, - hvis man scroller ned i teksten mens i 'overflow: auto' mode,
forbliver teksten dér når man slår 'overflow: hidden' til.
Dette er jo egentligt også meget logisk, men jeg vil gerne have den
til at "genstarte" ved toppen/starten af teksten når man slår
'overflow' hhv. til/fra (ellers bliver det noget hø..).
Jeg har gjort det den ene vej (når 'overflow: auto' sættes til). Det
var bare at sætte content-lagets top til '0'...
Men hvordan får jeg en tekst der er scrollet i, til at returnere til
top/start??

Nå, det forvirrede vist mere end det gavnede, så her er lige et live
eksempel: http://www.rel7star.dk/overflow-test.html (hvis Freepaq
ellers tillader det ;) )

(forresten, kompatibilitet er ikke så vigtig i øjeblikket. Bare det
funger i IE :) )

--
René (AKA The Artist Currently Known As Rel7Star)
--- til dagligt farende rundt i MR2 og Celica ---