billigt træ i sverige?
Fra : ~Zilly ink~

Dato : 02-12-01 22:45

Hej Gruppe.

Vil lige høre om der er nogle erfaringer med at handle træ i Sverige.
Jeg vil bygge en større udhus/carport med sokkel og isolering.
(12 x 4 meter, hvoraf udhus er de 7 x 3) Klinkbygget.

Så var det jeg tænkte at træ jo er billigere i Sverige end i Dk.....

Prisoveroverslag for træet til projektet fra Dk-forhandler: Kr.: 25.000,-

Det _må_ ku´ gøres billigere ?!

Og ja; jeg har kigget på diverse totalløsninger fra Værebro osv, og de
er sådan set gode nok kvalitetsmæssigt, de dyrere af dem, resten
forekommer de lidt "cigarkasse-agtige".

--
Venligst / regards

Flemming Baumann
www.zillyink.dk
"This message was transmitted on 100% recyclable electrons"
NEWS: Fjern "nospam" efter @ i mailadressen!!

Fra : Michael Thomsen

Dato : 03-12-01 21:50

Hej Flemming...

Jeg kan DESVÆRRE ikke hjælpe dig MEN hvis du finder et sted så giv besked i
gruppen - jeg står selv foran en større ombygning (1.sal) og ska bruge en
hel del træ, og har også tænkt på om det kunne betale sig at smutte til
sverige og købe det (så kunne jeg også købe lidt dele til min Saab ved samme
lejlighed) hmm har du prøvet www.yahoo.se ? det kunne være man kunne finde
noget der...

Mvh
Michael Thomsen

~Zilly ink~ <myretuen@nospamcompagnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ue7bv$la$1@sunsite.dk...

Fra : claus

Dato : 03-12-01 23:09

~Zilly ink~ skrev i meddelelsen <9ue7bv$la$1@sunsite.dk>...
> [...]
>Jeg vil bygge en større udhus/carport med sokkel og isolering.
>(12 x 4 meter, hvoraf udhus er de 7 x 3) Klinkbygget.

Hvad igrunden med Polen? Der kommer meget brænde til DK fra Polen.
Jeg undersøgte for et års tid siden byggematerialer i Sverrige ( malmø)
og blev skuffet. Det var dyrt. Jeg har hørt at der skal ligge et
lavprismarked for tømmer i Helsinborg-området.

Du kan prøve at lede på forskellige søgemaskiner her:
http://home3.inet.tele.dk/elgo/

Hilsen Claus.

Fra : fam. Jensen

Dato : 04-12-01 22:15

Prøv med Tyskland man siger at byggematrialer er 25 -30% biliger end i
danmark , vvs er op til 60% biliger

Fra : Jens Peter Sørensen

Dato : 09-12-01 21:26

Prøv at kontakte et savværk direkte, jeg har tidligere købt noget godt
lærketræ til ca. 35 % billigere end ved en trælast.

MVH'

Jens Peter Sørensen