Bundkort til AMD XP der kan køre SDRAM
Fra : Michael

Dato : 02-12-01 21:57

Jeg har besluttet at købe en AMD XP1500 (1333 MHz) eller evt. XP1600 (1400
MHz), men gider ikke at investere i DDR-ram, da jeg synes det er lidt dyrt.

Hvilket bundkort kan anbefales, hvis det både skal kunne køre AMD XP, og
mine gamle SDRAM klodser skal kunne genbruges??

--
Michael

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-12-01 00:08

ASUS A7V133 er et bud, men du skal have rev 1.05 og Bios 1007
De forhandlere jeg tjekkede for en måned siden havde 1.05 men kun bios 1005
og jeg ved ikke om man kan opgradere det med XP'en.
- Og så er det jo ikke lige et begynder venligt board (dermed ikke sagt at
du er begynder, det ved jeg jo ikke noget om)

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 03-12-01 13:53

"Michael Lund Sørensen" <milux@SLETDETTEimage.dk> skrev

> [...]
1005
> og jeg ved ikke om man kan opgradere det med XP'en.

Hvis jeg lige må rette lidt her:

Det er IKKE nok, at boardet har revisionsnummer 1.05 - det SKAL være
1.05. eller højere (bemærk punktummet - underlige revisionsnumre, de har
hos ASUS). De boards man kunne købe for en måned siden havde ikke det
sidste punktum, hvilket betød at de ikke var XP-kompatible.

Det er derimod ikke noget problem forbundet med Bios-versionen, da man
ifølge Asus godt kan boote computeren op i DOS med en XP processor, og så
flashe til version 1007 herfra.

mvh
Peter

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-12-01 15:23

> [...]
>
> Det er derimod ikke noget problem forbundet med Bios-versionen, da man
> ifølge Asus godt kan boote computeren op i DOS med en XP processor, og så

Hmm! 1.05 eller højere OK, men punktummet ?
Her er hvad ASUStek skrev i den internationale mainboard.asus gruppe:

> Dear sir,
>
> Thanks for choosing ASUSTek.
>
> A7V133 supports Athlon XP since PCB version 1.05 and 1007 BIOS.
>
> Best Regard,
>
> ASUS Customer Service Center Shanghai
> ASUS Web site :<http://www.asus.com.tw>
> ASUS Ftp site :<ftp://ftp.asus.com.tw>

Men mon man kan købe PBC rev 1.06 nogen steder - så er man ude over det
problem...

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 04-12-01 09:13

"Michael Lund Sørensen" <milux@SLETDETTEimage.dk>

> Hmm! 1.05 eller højere OK, men punktummet ?

I praksis viser det sig, at 1.05 med punktummet er den eneste revision
der med sikkerhed dur, uanset hvad en tilfældig Asus-supporter åbenbart
har skrevet. Jeg har hørt om flere i den ASUS gruppe du refererer til,
der har gjort bitre erfaringer med rev. 1.05 og Athlon XP.

Hvis du kigger på
http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq085_CPU_Upgrade
_II.htm vil du se, at det også er det Asus officielt skriver. Her er det
vigtige punktum fremhævet med MEGET fed skrift, så det må være vigtigt.

mvh
Peter

Fra : MuffDiver

Dato : 03-12-01 21:19

Soltek SL75-KAV med nyeste bios (Q9) og PCB rev. F1.
Tjek deres side : www.soltek.de

Michael <ms@[NOSPAM]3-pac.dk> skrev i en news:9ue4fi$9fa$1@eising.k-net.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-01 01:12

On Mon, 3 Dec 2001 21:19:20 +0100,
MuffDiver <Muff-Diver@sol.dk> wrote:
> Soltek SL75-KAV med nyeste bios (Q9) og PCB rev. F1.
> Tjek deres side : www.soltek.de
>
> Michael <ms@[NOSPAM]3-pac.dk> skrev i en news:9ue4fi$9fa$1@eising.k-net.dk
> dyrt.

Epox 8KTA3+Pro. Kører stor set perfekt her. Men jeg har
oplevet data-loss på RAID controlleren under Windows som
også andre har. Men det er en HighPoint bug, og ikke kun
dette bundkort.

Min maskine kører 24 timer/døgnet.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-01 19:57

On Tue, 4 Dec 2001 00:12:09 +0000 (UTC),
Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:
> [...]
> oplevet data-loss på RAID controlleren under Windows som
> også andre har. Men det er en HighPoint bug, og ikke kun

Lige et tillæg: Epox har sendt mig en uofficiel BIOS med en
opgraderet HighPoint 370A BIOS for at se om det løser mit
problem. Det er rart med en virksomhed der supporterer sine
produkter (i modsætning til AOpen).

Fra : Zimmerman

Dato : 04-12-01 02:58

Hold dig under alle omstændigheder væk fra ECT, da de kun kan tage en SD-RAM
klods ad gangen uden at gå i smadder.

Fra : Bent Lorentzen

Dato : 04-12-01 09:32

Hvad med et Asus a7a266 bundkort.
Jeg tror nok at det kan køre både DDR-ram og SDRAM
mvh Bent

Fra : Sune

Dato : 04-12-01 10:43

Hey,

Mit ECS K7S5A kører fint med en XP 1500+ og "gml" PC100 SDRAM.

Sune

Fra : Zimmerman

Dato : 04-12-01 13:48

Det kan godt lade sig gøre, men hos ECS erkender de, at K7S5A faktisk er
produceret til DDR RAM og derfor har problemer med flere klodser SD-RAM af
gangen. Dette har jeg dog kun selv erfaret med PC-133 RAM, og du kan derfor
sagtens have ret i, at det kører med PC-100 RAM.

Zimmer.

Fra : Sune

Dato : 04-12-01 14:06

OK - så jeg er bare heldig at have noget gammel RAM at kører med Jeg
skal da også ha puttet nogen DDR i istedet på et tidspunkt. Kan du anbefale
nogen ??

Sune

Fra : Torben Larsen

Dato : 05-12-01 00:07

Kingston er godt - købte en 512mb klods PC2100, kører fint med lidt
modificering af RAS, CAS og alt det der på mit Epox 8K7A+. Den kostede
omkring 800,-.

Torben

> OK - så jeg er bare heldig at have noget gammel RAM at kører med Jeg
> skal da også ha puttet nogen DDR i istedet på et tidspunkt. Kan du
anbefale
> nogen ??

[snip - det øvrige af tråden som ingen andre gider klippe væk....]