Dyrets mærke
Fra : Live4Him

Dato : 02-12-01 17:44

Hvad er dyrets mærke som der tales om i Åb 13,16-18 ?

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-12-01 17:52

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er dyrets mærke som der tales om i Åb 13,16-18 ?

Det modsatte af Guds Segl som der tales im i Åb.7, 1-8 (sammenlign med
Ez. 9, 4).

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk

Fra : Willy Brochs

Dato : 04-12-01 20:32

Og hva er så det Guds segl det tales om i Åp 7:1-8?
Willy

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-12-01 20:32

"Willy Brochs" <wbrochs@online.no> skrev i en meddelelse

> Og hva er så det Guds segl det tales om i Åp 7:1-8?

Hovsa, nu har du igen glemt denne:

Men bortset fra det, så vil jeg da anbefale at læse Ez. 9 og Jer. 31.

Og nej, du får mig ikke til at sige, som det forventes at en god
adventisk bør sige, "sabbaten". For det er det IKKE!

Fra : Lyrik

Dato : 02-12-01 18:13

> Hvad er dyrets mærke som der tales om i Åb 13,16-18 ?
>
> jørgen.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Min gode ven Mogens vil gerne skrive dette:

Hej Jørgen,

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har lyst til at skrive:

Jesus døde år 30 e.Kr.
Muslimer begyndte at opføre en moske på Tempelbjerget i år 696 e.Kr.

696-30= 666

Hvis der er nogen sandhed i dette, er den falske profet = Muhammed.

Mvh.
Mogens

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-12-01 18:28

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse

[ .. ]
> Mvh.
> Mogens

Har Lyrik skiftet navn?

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 02-12-01 19:26

On Sun, 2 Dec 2001 18:27:48 +0100, "Andreas Falck"
<andreas.falck@ulrikkenborg.dk> wrote:

>Har Lyrik skiftet navn?

Læs den øverste linie.
Han siger han sender det for en anden, som hedder Mogens.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-12-01 19:57

"Stefan Bruhn" <news004@3x7.dk> skrev i en meddelelse

> Læs den øverste linie.
> Han siger han sender det for en anden, som hedder Mogens.

Tak, - den havde jeg helt og aldeles overset!!

Undskyld til Lyrik!

Fra : Live4Him

Dato : 02-12-01 20:02

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message

> [...]
>
> 696-30= 666
>
> Hvis der er nogen sandhed i dette, er den falske profet = Muhammed.
~~~~~~~~~~
Men selve mærket må vel være fysisk ; vi skal have det på enten vores hånd
eller pande. Så hvad er det ?

jørgen.

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 02-12-01 20:09

On Sun, 2 Dec 2001 20:02:20 +0100, "Live4Him"
<brothers_bisp@hotmail.com> wrote:

>Men selve mærket må vel være fysisk ; vi skal have det på enten vores hånd
>eller pande. Så hvad er det ?

No idea, men jeg har hørt teorier om at det nok er en type microchip der
bliver indplantet.

Fra : Live4Him

Dato : 02-12-01 20:28

"Stefan Bruhn" <news004@3x7.dk> wrote in message

> No idea, men jeg har hørt teorier om at det nok er en type microchip der
> bliver indplantet.
~~~~~~~~~~~~~~
Det tror jeg også er et godt bud. Mærket har nemlig med køb og salg at gøre,
og hvad bruger vi ved køb og salg ? Vores id, bankkonto etc. og da der netop
forskes i at implantere id chip lige under huden ligger det lige for.

Men et sådant implantat kan meget mere end bare ordne vores
pengeoverførsler. En engelsk professor testede et sådant implantat der var
forbundet til en computer således at han fik et såkaldt intelligent hus -
det registrerede hvornår han gik ind og kunne sige hej mv.

Jeg tror snart at dette vil komme, for der er så mange fordele ved det -
bla, kan man gennem satellit spore alle menneskers positioner, hvilket eks.
er gavnligt for gamle demente der ofte tager en tur ud i det blå og bliver
væk, eller dyre kunstværker der bliver stjålet.

Men det korte af det lange er, at når vi præsenteres for denne banebrydende
mulighed og ide`kan vi være sikker på at dette er 666 mærket og at vi skal
vare os for at tage det på - så hellere dø. Når de snakker om implantat med
vores id kort, så er Jesus nær.

jørgen.

Fra : Willy Brochs

Dato : 03-12-01 00:43

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
netop
> forskes i at implantere id chip lige under huden ligger det lige for.

Jeg vil nok være forsiktig med å tror at Åpenbaringen med "kjøp og salg"
sikter til vanlig handel. Åpenbaringen benevner rik og fattig og sikter da
til hvem som har Kristi rettferdighet og hvem der mangler denne, se Åp.
3:14-18.
Hilsen
Willy

Fra : Live4Him

Dato : 02-12-01 20:30

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message

> Jesus døde år 30 e.Kr.
> Muslimer begyndte at opføre en moske på Tempelbjerget i år 696 e.Kr.
>
> 696-30= 666
~~~~~~~~~~~~
Og 2+6+12 = 20.
Alt det talpjat med at lægge sammen, gange, trække fra osv. så man får 666,
er og bliver noget gøgl.

jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-12-01 01:58

> [...]
> ~~~~~~~~~~~~
> Og 2+6+12 = 20.
> Alt det talpjat med at lægge sammen, gange, trække fra osv. så man får

Ikke helt. Man har desværre underbygget dette fra ikke kristen side, da der
på en husmur i Pompeji er en grafitti, hvor der står "Jeg elsker den pige,
hvis tal er..." Jeg kan desværre ikke helt huske hvorledes det udregnes...

I den konservative tolkning af Åbenbaringen bliver tallet, eller rettere
talværdien af tallene 666, tolket som en kode for KAESAR NERON, og det
passer også med beretningen om det syv konger, idet man i datiden mente at
Nero faktisk var i live og ville vende frygteligt tilbage...

Idag er der sikkert mange der er røget ud i paranoiaens tåger ved at finde
menneskenavne, der bærer navne som ifølge systemet har en talværdi på 666.
Senest så jeg en fyr der mente at man opnåede talværdien 666, hvis man
ASCII-dekodede navnet "William Henry Gates III", og sådan er der jo så
meget...

Hvis jeg skal tro åbenbaringen, er det nok ikke denne vej, man skal gå, men
snarere vove sig ud i en lidt mere "kreativ" tankegang for at beskæftige sig
med 6-tallet rent symbolsk...
Og se det som tre enkelte sekstaller i stedet for en talværdi i form af et
trecifret tal.
Vi bruger jo idag i øvrigt arabisk matematik med titalssystemet, så jeg er
ganske sikker på at det er:

6-6-6 (seks-seks-seks), snarere end 666 (sekshundredeseksogtreds).

Og hvad betyder det forbandede sekstal så?

Det eneste "fornuftige" jeg i Bibelsk sammenhæng kan få ud af den famøse
talkode er tallet 6's betydning i forhold til tallet 7, der jo er det
"guddommelige" tal i form af 7 skabelsesdage - de 7 ånder, den 7-armede
lysestage osv, osv...

På denne måde symboliserer 6-tallet een eller anden form for imperfektion,
ja vel måske endda det djævelske (fraværet af Gud eller det sidste "Hellige
element".
Hvis der er tale om Guds 7 ånder mangler der een ved 6 (måske den
vigtigste?), og hvis der er 6 skabelsesdage i stedet for 7, ryger sabbaten
(som jo selve helligdagen) og så vidt jeg ved kalder jøderne det midsterste
lys i den syvarmede for "tjeneren", fordi de andre lys tændes med dette...

Jeg tror, at man skal lede i denne abstrakt, symbolske retning.

Man skal huske på at hele visionen, som dette udsagn bygger på, netop er en
vision, som er propfyldt af symbolik...

Vi kommer nok næppe til at opleve en stenet luder vælte omkring på en stærkt
muteret dinosaur, hvor een eller anden knægt har malet 666 på siden med en
spraydåse, det var overladt til profeten at se i et syn, som byggede på
symboler...

Når de andre profeter så syner, var det netop også symboler, som de så
tolkede...Her er det bare overladt til læseren - lidt af en udfordring!

Jeg tror, som andetsteds anført i Gruppen, at der ikke som sådan er tale om
et fysisk mærke, men netop en modsætning til den religiøse metafor om at
bære Guds Navn på sin pande og hånd...Dette kan meget vel være i åndelig
forstand jvf. GT...Lidt ligesom vi (i Folkekirken) ofte synger "Guds
Fingrene grande slog Kors for din Pande", her bare i den omvendte,
sataniske, betydning...

Anders Peter Johnsen

Anders Peter Johnsen

Fra : Lyrik

Dato : 04-12-01 00:17

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]

> lys i den syvarmede for "tjeneren", fordi de andre lys tændes med dette...
>
> Jeg tror, at man skal lede i denne abstrakt, symbolske retning.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+++++++++++++
Det er JV's fortolkning, ordret fra ende til anden.

At du skriver -at vi nu bruger ti-talssystemet, har jo ikke noget at sige.
Det blev skrevet på græsk. Tallet "666" i Nestles græske tekst er:
(H)EKSAKÓSOI (H)EKSÍKONTA, så der er ikke tale om 3-styks 6-taller.
Derfor kan JV's forklaring ikke passe.

Hilsen
Jens

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-12-01 07:04

> [...]
> +++++++++++++
> Det er JV's fortolkning, ordret fra ende til anden.

ARGH!

"I møzt gøw høwme an wosh majsælf wiz zoap!"

Gud nåde og trøste mig i nogensinde at give JV ret i noget som helst!

> [...]
> Det blev skrevet på græsk. Tallet "666" i Nestles græske tekst er:
> (H)EKSAKÓSOI (H)EKSÍKONTA, så der er ikke tale om 3-styks 6-taller.

Nå! Okay.

En lille indsigelse:
Ifølge min oldgræske grammatik, der ganske vist er forskellig fra
koinæ-græsk, står der kun 660?

'exakosioi (600) 'exækonta (60)

Hvor kommer det sidste sekstal ind?

Kan tallet i øvrigt noteres "(chi)-(xi)-(sigma)?" (Gad vide om noget
amerikansk universitet har en gruppe ved dette navn? De er jo så glade for i
hvert fald tocifrede græske bogstavkombinationer! ;-D )

Anders Peter Johnsen

Fra : Lyrik

Dato : 04-12-01 16:06

> Ifølge min oldgræske grammatik, der ganske vist er forskellig fra
> koinæ-græsk, står der kun 660?
>
> 'exakosioi (600) 'exækonta (60)
>
> Hvor kommer det sidste sekstal ind?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det havde jeg glemt!)) det sidste ord var "(H)éks"

> [...]
> amerikansk universitet har en gruppe ved dette navn? De er jo så glade for
> hvert fald tocifrede græske bogstavkombinationer! ;-D )

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det sidste kan jeg ikke svare på, sorry Jeg véd det ganske enkelt ikke!
Hilsen
Jens

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 07-12-01 13:07

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> mælte sligt:

Altså "heksakósioi heksêkonta héx" = "sekshundrede seksti seks".

>Kan tallet i øvrigt noteres "(chi)-(xi)-(sigma)?

Ja, græske bogstaver brugtes nemlig fra andet århundrede før Kristus som
tal. Dog er det tredje bogstav ikke sigma, men det forældede bogstav
stigma, der dog kan ligne et sigma. Man har da også manuskripter, der
fremviser læsningen chi-xi-stigma, altså 666.

Nogle manuskripter har dog her chi-iota-stigma, altså 616. Det er dog
rimeligt sikkert 666, der er originalen.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Jeg er et afløbsrør for det, der rører sig i fiskernes indre"

Fra : Mark Langdahl

Dato : 02-12-01 20:43

Jeg prøver lige igen (undskyld milen Lyrik, forkert knap)

> [...]
>
> Jesus døde år 30 e.Kr.
> Muslimer begyndte at opføre en moske på Tempelbjerget i år 696 e.Kr.

Var det ikke år 33, Jesus døde? Så vidt jeg husker begyndte han sin gerning
i år 30 og gik rundt i Israel og lærte folket i 3 år frem til år 33.

> 696-30= 666
>
> Hvis der er nogen sandhed i dette, er den falske profet = Muhammed.

Jeg ser ingen grund til at tro, at vi skal lede uden for kirkens egne rækker
for at finde den falske profet. Specielt på grund af Jesu tale om, at der
skal ske store tegn for om muligt at føre selv de udvalgte vild.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-12-01 21:10

"Mark Langdahl" <kajqrd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Var det ikke år 33, Jesus døde? Så vidt jeg husker begyndte
> han sin gerning i år 30 og gik rundt i Israel og lærte folket i 3
> år frem til år 33.

Det var jo nu nok nærmere år 27 e.v.t. han fremstod, og virkede i 3½
år til sin korsfæstelse i påsken år 31 e.v.t.

[ ... ]
> [...]
> egne rækker for at finde den falske profet. Specielt på grund
> af Jesu tale om, at der skal ske store tegn for om muligt at føre

Som nyudsprungen adventist bør du nok være lidt varsom sådan at bruse
frem med gammelkendte adventistiske lærepunkter ) -- for så kan det
blive lidt vanskeligt at overskue hvor det hele vil ende henne! )

[Jo jeg skal nok prøve at styre mig lidt, men jeg kunne altså ikke
lige dy mig]

Fra : Lyrik

Dato : 04-12-01 00:21

"Mark Langdahl" <kajqrd@worldonline.dk> wrote in message
> Jeg prøver lige igen (undskyld milen Lyrik, forkert knap)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Erare humanum est..som Rasmus engang havde i sin underskrift

Hilsen
Jens

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 02-12-01 21:29

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> mælte sligt:

>Jesus døde år 30 e.Kr.

Jesu død kan ikke fastlægges med nogen nøjagtighed, men det var
antageligvis i omegnen af år 30, ja.

>Muslimer begyndte at opføre en moske på Tempelbjerget i år 696 e.Kr.

Nej, kalif ‘Abd-al-Malik ’ibn Marwan begyndte at opføre klippemoskeen i
685 og den stod færdig i 691. Muhammed var på dette tidspunkt for længst
død.

>696-30= 666

>Hvis der er nogen sandhed i dette, er den falske profet = Muhammed.

Nej. Det var da et pragteksempel på en totalt ubegrundet konklusion.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
»"Star Træk", er ikke en UFO, Mr Pinnerup. Men om Jesus og Englene
bruger "UFOér" som transportmidel, Måske hvem ved??«

Fra : Lyrik

Dato : 04-12-01 00:19

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> død.

> Nej. Det var da et pragteksempel på en totalt ubegrundet konklusion.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jeg er enig!
Det var min ven Mogens som havde udsagnet!
Hilsen
Jens Erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 04-12-01 00:27

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> mælte sligt:

>Jeg er enig!

Mendog :)

>Det var min ven Mogens som havde udsagnet!

Jojo, det læste jeg nok, men man skal da ikke stå uimodsagt bare fordi
man hedder Mogens :)

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Helvede er gentagelsen. Træt af pis?"

Fra : Lyrik

Dato : 04-12-01 00:29

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> wrote in message

> Nej. Det var da et pragteksempel på en totalt ubegrundet konklusion.
>
> Venlig hilsen,
> Rasmus Underbjerg Pinnerup
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Men hvis jeg må tilføje, så havde Peter Schindler (en dansker som blev
katolik og vist nok høj gejstelig i Vatikanet), i sin pragtfulde NT med
kommentar, et fortolkningsforeslag angående Åb.13:11;
Om dyret der lignede et lam og steg op fra jorden og som førte dragetale.
At set fra Patmos-jeg har selv stået der og checket det ser man
Lilleasiens landmassiv, hvorpå Schindler indikerer at islam som er steget
frem herfra meget vel kan passe på dette billede.
I øvrigt tager han Åbenbaringen med et gran salt.

Hilsen
Jens Erik

Fra : Willy Brochs

Dato : 03-12-01 00:38

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i melding

> [...]
>
> 696-30= 666
>
> Hvis der er nogen sandhed i dette, er den falske profet = Muhammed.

Muhammed er nok ganske visst en falsk profet, men jeg tror ikke Bibelen
mener at det bare er en falsk profet, men flere.
Hilsen
Willy

Fra : Willy Brochs

Dato : 03-12-01 00:35

> Hvad er dyrets mærke som der tales om i Åb 13,16-18 ?
>
> jørgen.

Dyrets merke må vel være det motsatte av å ha Guds segl, som er å ha Den
Hellige Ånd?
Willy