Hvorfor 2 operativsystemer..?
Fra : Gerhardt Frank Krist~

Dato : 02-12-01 00:12

Hvorfor køre med 2 Arbejdsplatforme.? både w98 og w2000, var det ikke bedre
at lade
en partion indeholde eks: vigtige grundelementer fra operativsystemet, samt
evt. Tools til
diagnogstigsering af maskine og software, dette ville være en hjælpende
hånd, når det
bryder ned. For nogle år siden, da brugte FA: Campaq en partion pa
harddisken til
setup og diagnostic tool og dette blev eksekveret via F10 Tasten, smart
løsning.
Hvis operativsystemet var røget, så brugte man en boot-diskette og
aktiverede F10.
Selv om din Harddisk er stor nok, så var det måske en ide at købe en ekstra
til
dit andet Operativsystem, og lægge en dualboot på C-drevet.
mvh
gateway@heaven.dk

Fra: "Zulfqar Ali Ahmad" <a1awan@hotmail.com>
Emne: Hjælp...jeg kan ikke starte windows
Dato: 1. december 2001 23:43

I aftes kom jeg til, at fjerne et program som hedder: Intel Ultra ATA
Storage Driver - det er vist noget med harddisk-controllere at gøre.
Jeg oplevede nogle underlige ting under selve afinstallationen. Da jeg
rebootede kunne jeg IKKE starte windows. På min harddisk, som jeg
havde fået partioneret i et C og D drev var D-drevet formateret i
NTFS, hvor der ligger Win2000 og på drev C er der installeret Win98.
Hvad skal jeg gøre for at få installeret det ovennævnte program på
drev D igen?

Når jeg, som nu, bruger Win98 er al data på drev D usynligt eller
rettere sagt mit drev D er nu mit DVD drev???

Nu hvor jeg ikke er en ørn til det tekniske mht. installationer osv. -
er der nogen der kan komme med et godt og letforståeligt bud på hvad
jeg skal gøre for at rette op på fejlen igen, vil jeg sætte stor pris
på det

Med venlig hilsen

Zulfqar Ali

Fra : Peter Jespersen

Dato : 02-12-01 01:26

On Sun, 2 Dec 2001 00:12:02 +0100, Gerhardt Frank Kristensen
wrote:

>Hvorfor køre med 2 Arbejdsplatforme.? både w98 og w2000, var det ikke bedre
>at lade en partion indeholde eks: vigtige grundelementer fra operativsystemet, samt

Ja det lyder lidt skummelt, når det er to styresystemer der
benytter næsten ens API'er...
Ved ikke om man kan gøre det samme med Windows, men jeg benytter
en partition til styresystemet, en til programmer og en til
dokumenter...sidstnævnte ligger på en anden harddiske end de to
første, for ekstra sikkerhed...

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
The sad thing about Windows bashing is it's all true.

Fra : Anders Thorup

Dato : 02-12-01 00:52

> Når jeg, som nu, bruger Win98 er al data på drev D usynligt eller
> rettere sagt mit drev D er nu mit DVD drev???

Det er fordi at Win98 som standard ikke er i stand til at se NTFS
partiotioner,, derfor kan du ikke se dit D-drev
Der findes en del programmer som sætter win98 i stand til at se NTFS
partitioner.

MVH
Anders Thorup

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-12-01 06:06

Anders Thorup skrev:

>Der findes en del programmer som sætter win98 i stand til at se NTFS
>partitioner.

Fortæl fortæl... virker det også med Win ME og Win 95?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/

Fra : Anders Thorup

Dato : 02-12-01 11:10

> Fortæl fortæl... virker det også med Win ME og Win 95?

Jeg ved ikke om disse programmer kan køre under win95,, men de virker med
sikkerhed under ME.
Jeg kan desværre ikke huske hvad programmerne hedder,,, men kig evt. hos
Tucows,, der burde det kunne findes

MVH
Anders Thorup

Fra : Anders Thorup

Dato : 02-12-01 11:13

"Anders Thorup" <daffy@it.dk> wrote in message

> [...]
> sikkerhed under ME.
> Jeg kan desværre ikke huske hvad programmerne hedder,,, men kig evt. hos

Det er lykkedes mig at finde bl.a. dette program på www.tucows.dk
Runtime's DiskExplorer for NTFS 1.01

MVH
Anders Thorup

Fra : Madsen

Dato : 02-12-01 13:17

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev:

> Fortæl fortæl... virker det også med Win ME og Win 95?

<http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/ntfswin98.shtml>
Dette skulle virke under Win95, men WinME er ikke nævnt, så
vidt jeg lige kan se.

Madsen.