Hjælp: Maskine meget ustabil.
Fra : Heidi F. Bojsen

Dato : 01-12-01 23:11

Hej!!

Jeg har store problemer med min maskine, som er en bambusmodel med en AMD
K6-2 300 MzH. Hvis jeg laver Fdisk og lægger alle mine programer ind virker
den perfekt den første uge - 14 dage, derefter får jeg den ene fejlmelding
og ulovlig handling efter den anden. Den er blevet gennemtjekket med Norton
System Works 2000 og der er ikke fundet nogen fejl.
Nogen der har en ide om hvad der er galt????

Derudover har jeg problemer med internet: Jeg kan ikke hente hjemmesiderne
ned, den ligesom hænger sig. Vi har skiftet modem og dette virkede perfekt
14 dage og nu kan jeg igen ikke kom ind på bla. min netbank!!
Hvad kan jeg gøre???

Med venlig hilsen
Heidi Bojsen

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 02-12-01 01:41

"Heidi F. Bojsen" <Heidi.Bojsen@mail.dk> skrev

> [...]
Norton
> System Works 2000 og der er ikke fundet nogen fejl.
> Nogen der har en ide om hvad der er galt????

Det er lidt mystisk, at computeren virker fint de første dage - det
udelukker umiddelbart hardwarekonflikter, overophedning og defekt
hardware.

Derfor er mit bud, at du må have et eller andet program installeret, som
er skyld i balladen. Det kunne godt lyde lidt som en virus, så mit råd
ville være at prøve at installere et antivirus-program, for at checke om
det er årsagen.

Prøv i øvrigt at højreklikke på "Denne computer" og vælge egenskaber, og
klik på fanen "Enhedshåndtering". Her vil eventuelle hardwarekonflikter
afsløre sig som røde udråbstegn ud for den pågældende hardware. I så fald
er det måske her fejlen skal findes.

> [...]
perfekt
> 14 dage og nu kan jeg igen ikke kom ind på bla. min netbank!!

Det lyder lidt som en del af det andet problem.

mvh
Peter