Soltek vs. EpoX
Fra : Mads Frandsen

Dato : 01-12-01 17:08

Hey NG

Jeg sidder lige her og skal investere i et nyt MB, og tænkte lidt på
en af disse 2:

Soltek - SL-75DRV2 ATX eller
EpoX - EP-8KHA+ ATX

Ifølg. diverse reviews er de vidst begge ganske gode, men jeg ville
lige høre om der var nogen som havde dårlige erfaringer med nogen af
mærkerne...

mvh
Mads

Fra : Rune Christiansen

Dato : 01-12-01 17:50

IMHO så er Epox noget skod!!

Dette bygger naturligvis på min egen erfaring, og der er sikkert nogen som
synes det modsatte

Men mit 8k7a+ bundbræt (nummer 1) brændte af da jeg satte det til pga. af en
fejl i spændningsregulatorne ved siden af cpu sokklen, fik det byttede og
modtog bræt nummer 2 som havde en defekt ram-slot.

så nu gider jeg simpelthen ikke epox mere.

vh Rune

Fra : Peter Jespersen

Dato : 02-12-01 00:53

On Sat, 1 Dec 2001 17:49:53 +0100, Rune Christiansen wrote:

> [...]
>modtog bræt nummer 2 som havde en defekt ram-slot.
>
>så nu gider jeg simpelthen ikke epox mere.

Epox er ikke rigtigt værd at samle på......ECS derimod er værd
at kigge på...kan ej heller sige så meget som et dårligt ord om
Soltek!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
(Sam Ogden)

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 02-12-01 01:10

Peter Jespersen,

> Epox er ikke rigtigt værd at samle på......ECS derimod er værd
> at kigge på...kan ej heller sige så meget som et dårligt ord om
> Soltek!

Jeg står netop og skal til at købe en monster computer inden alt for
længe og jeg er blevet anbefaldet et ECS bundkort til små 700 kroner.
Det virker UTROLIGT billigt, men den virker ligeså godt som ASUS og ABIT
og alle de andre store producenters bundkort?

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : Peter Jespersen

Dato : 02-12-01 02:31

On Sun, 2 Dec 2001 01:09:52 +0100, Glenn Rasmussen wrote:

> [...]
>Det virker UTROLIGT billigt, men den virker ligeså godt som ASUS og ABIT
>og alle de andre store producenters bundkort?

De SiS735 baserede bundkort er billige, hurtige og så stabile at
de sagtens kan drive en server...
Og der er ikke lige så mange driverproblemer som med VIA's små
dimser, hvis det er windy man roder med....er det ikke benytter
man bare systemets standarddrivere og det kører som smurt!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
(((((YOU)))))((((ARE))))(((((FEELING)))))((((SLEEPY))))

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 03-12-01 00:15

"Mads Frandsen" <mads@south-park.dk> skrev:

> Soltek - SL-75DRV2 ATX eller
> EpoX - EP-8KHA+ ATX

Jeg kørte før med Soltek SL75KAV-x, det kørte udemærket.

Nu kører jeg med et EPoX 8KHA+ og det kører bare der ud af, 155Mhz på
busen stabilt med passiv køling på northbridgen. Til dagligt kører jeg
dog ikke mere end 147Mhz på busen, da mit nye Adaptec 1200A "RAID"
controller kort ikke vil over 150 Mhz.

Der vil altid være nogen som har haft problemer med et eller andet
kort, hvis alle kom med deres mening i denne tråd, så var der ikke
noget bundkort som kunne sige sig fri for fejl.

Min et SIS baseret board er billigere og skide godt, så fremt KT266A
ikke er et krav...

--
Mvh:

Rasmus

Fra : Mads Frandsen

Dato : 03-12-01 08:40

Hey - mange tak for svarene!

mvh
Mads

Fra : Zimmerman

Dato : 03-12-01 11:23

Slet ikke enig med de andre. Har haft 2 ECT-bundkort der begge er de
langsommeste, mest fejlbehæftede og med mindst mulighed for indstilling, jeg
nogensinde har haft.

EpoX kortet som sidder i min maskine nu har derimod kørt fabelagtigt stabilt
og er uden tvivl det bedste bundkort jeg nogensinde har haft.

Soltek kender jeg desværre ikke.

Mvh Zimmerman