Problem med Win XP Home Edition mus, lydko~
Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 01-12-01 14:25

Hej i gruppen.

Jeg har lige investeret i Win XP Home Edition DK opgradering. Det kører
dualboot med Win Me på C drev og Win XP på F drev. Det er for at sikre at
det hele spiller inden jeg går helt over til XP.
Ved aldrig om man løber ind i problemer og skal hente fra nettet.

Godt jeg gjorde det fordi nu er jeg løbet ind i nogle problemer med at musen
som er en helt alm. Logitech optisk USB ikke kan "køre" markøren rundt på
skærmen og knapperne virker ikke.
Der er lys i den så kontakt til USB port er iorden. Virker perfekt i Win Me.
Den kører nu på PS/2 porten.

Så er der mit Eicon Diva ADSL USB modem som Win XP ikke kan detekte efter at
jeg har startet op og er på skrivebordet og tilslutter USB kabel. Der burde
den komme frem og fortælle at der er fundet ny hardware.Det er ifølge Eicon
denne fremgangsmåde og første skridt til installationen. Jeg har nu prøvet
at starte med USB kablet tilsluttet og når Win XP er startet helt op så har
den fundet ny hardware. Nu begynder jeg installationen og kan godt få den
til at installere driver, men dialogboksen forsvinder ikke før jeg fjerner
USB kablet igen. Når det er tilsluttet igen kan jeg så gå videre men det er
hele tiden med at fjerne og tilslutte kabel indtil det er færdig
installeret.
Efter genstart er der lys i modemet men der bliver aldrig adgang til linien.
Der står den bare og blinker hele tiden. I netværks indstillinger finder jeg
tre muligheder: 64K digital, 56K digital eller 56K voice. Underligt når den
indstalleret driver er fra Eicon's web. De få indstillinger jeg bruger og
som kan indstilles er de samme der bruges i Win Me og der virker alt
perfekt. Jeg har mailet til Eicon support og når jeg bla. skriver at jeg har
hentet og bruger driver Diva_ADSL_USB_1_3, så får jeg en mail hvor der
spørges om jeg har hentet deres driver Diva_ADSL_USB_1_3. Tror det er en
joke.

Mit lydkort som er et SB 128 PCI optræder som værende i funktion kommer med
en meget hurtig "ratatata" maskinpistols lyd. Det er Win XP's egen driver.
Efter installation af nyhentet driver fra Creative siger den ikke noget.
Overhovedet ingenting!!. Har prøver forskellige lydformater men den popper
bare op og siger at der ikke er nogen lydhardware??.

I enhedshåndteringen kan jeg se at lydkort, USB og grafikkort ligger på IRQ
9.
Bare som en oplysning.

Der må være andre med disse helt almindelige stykker hardware som kan
hjælpe.
Alt virker uden et eneste problem i Win ME.

Mit system udover det ellers nævnte:

ASUS A7PRO med Athlon TB 1100, 512 mb pc 133 ram
Nyeste VIA 4in1 er installeret.
ATI RAGE MAXX FURY agp 64 mb ram
LITEON 12101b CD-RW
LITEON LTD 122 DVD

Fra : Henning

Dato : 01-12-01 20:36

>Der må være andre med disse helt almindelige stykker hardware som kan
>hjælpe.
>Alt virker uden et eneste problem i Win ME.

Jeg tror det er et spørgsmål om tålmodighed, før der kommer drivere!
Mit eget Olicom 2325-netkort fungerer heller ikke under XP. Løsningen
fra Microsoft - køb et andet!

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk