agfa scanner og xp
Fra : keeper

Dato : 01-12-01 12:27

hej ng
jeg har netop købt opgraderingsversionen af windows xp dansk,
installationen er forløbet uden særlige problemer, men jeg kan ikke få
min gode gamle agfa 1212 p scanner til at virke.
Selvom scanneren er tilsluttet (printerporten) og jeg har installeret
scannerprogrammet scanwise 1.2, er det som om at scanneren ikke
findes, hvis jeg fx prøver at importere til mit billedprogram (som
hedder adobe photoshop elements) går den slet ikke i gang
hvis jeg bliver nød til at skrotte scanneren, som jeg har været meget
glad for, kan i så anbefale en scanner til max 1000 kr, som kan køre
på xp

Fra : max

Dato : 01-12-01 13:20

"keeper" <keeper@mailme.dkk> wrote in message
> [...]
> hvis jeg bliver nød til at skrotte scanneren, som jeg har været meget
> glad for, kan i så anbefale en scanner til max 1000 kr, som kan køre

Agfa, Agfa og måske Epson, men Agfa, selvom den er stor og grim - SCSI
seføli, eller måske Firewire.. Ved ikke om det hjælper..
mvh max

Fra : JOB

Dato : 01-12-01 16:16

Jeg har netop haft en 'ordudveksling' med Agfa ang. mit max.1½ måned gamle
CL20 digicam, som de meddelte der ikke fandtes xpdrivere til, og at jeg ikke
kunne forvente at de bliver skrevet...jeg kan kun sige at min reaktion var
ret spydig overfor denne arrogance. At jeg så var heldig da jeg trodsede
winxp's advarsler om manglende signering af anden nt driver og installerede
den alligevel og den virker tilsyneladende perfekt, er jo ikke Agfa's
fortjeneste, men min egen...der findes vist også en mulighed for at 'køre i
kompatibilitetstilstand' men det ved jeg ikke nok om til at rådgive...held
og lykke med din go'e gamle scanner!
mvh JOB

Fra : ib

Dato : 16-01-02 21:21

"keeper" skrev d. 01-12-01 12:27 dette indlæg :
> [...]
> hvis jeg bliver nød til at skrotte scanneren, som jeg har været meget
> glad for, kan i så anbefale en scanner til max 1000 kr, som kan køre
hej kepper
er du ikke sikker på at du kan køre over printerporten jeg har selv en
AgFa snapscan 310 som bruger scanner program FOTOLOOK 1212p men
scanneren skal have sit ejet PCI kort den kan ikke køre over
printerporten der kan den ikke findes
.Der skulle være kommet drivere til XP kik på AgFa´s hjemmeside håber du
kan bruge det her

http://www.kandu.dk/

Fra : Klaus

Dato : 16-01-02 23:24

"ib" <ib.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| printerporten der kan den ikke findes
| .Der skulle være kommet drivere til XP kik på AgFa´s hjemmeside håber du

Efter AGFA's hjemmesider er der ikke og kommer ikke drivere til
parallelportsscannere til brug under Win2000 og WinXP.
Har selv SnapScan 1212p:(
Klaus