røde kinder
Fra : mimi

Dato : 30-11-01 16:21

   Hejsa
Min søn på 5 mdr. er begyndt at have meget røde kinder når han er
indendørs. Det har kun stået på en uges tid, og tilsynladende generer det
ham ikke og han har det godt. Først troede jeg han havde det for varmt og
tog hans trøje af herinde, men det hjalp stort set ikke, så jeg tænkte om
det bare er normalt her i vinterhalvåret, fordi det er kinderne som stikker
udenfor huen, når han sover ude, og derfor bliver de måske lidt "slidte" af
det kolde vejr. Hans kinder er lidt mere tørre end hans hud andre steder,
men ikke eksemagtigt, da der ikke er knopper på. Jeg har smurt lidt
fugtighedscreme på hvis det er tørhed der gør det, men synes ikke det gør
nogen forskel. Ved nogen om dette er normalt for børn om vinteren, eller
hvad det ellers kan være?
MVH Mimi

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-11-01 21:03

min søn har også altid lidt af "vinterkinder"... hans blev i perioder så
slemt at han fik knopper derpå.... indtil jeg begyndte at smøre det med
locobase..... og nu er han blevet så stor at han ikke har problemet mere....
en god ide er at smøre kinderne med en ekstrafed creme flere gange om
dagen.... jeg mener man kan få nogle der er smaddergode til vinterhud og
virker som et ekstra lag hud.... jeg brugte også at putte et godt lag på når
han havde været i bad...... men jeg har aldrig synes af almindelig
fugtighedscreme er nok......

jeg tror det er noget børn med lidt sart hud får.... min søn ( og jeg) har
begge temmelig sart og lys hud, som er meget påvirkelig overfor både frost
og sol.....

--
knus sabina

behind every good woman,