2 spørgsmål
Fra : Finn Jensen

Dato : 30-11-01 08:04

Hej igen

Er det bare mig eller kan man ikke sætte dobbelklik på musen under Mandrake
??

Ehmm... er en virus scanner nødvendig under Linux eller findes der ingen
virus til Linux ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 30-11-01 08:56

In article <ZbGN7.2189$K4.383596@news010.worldonline.dk>, Finn Jensen wrote:
> Er det bare mig eller kan man ikke sætte dobbelklik på musen under Mandrake
> ??

Hvad mener du med at sætte dobbelklik på musen?

> Ehmm... er en virus scanner nødvendig under Linux eller findes der ingen
> virus til Linux ?

Generelt, så nej.
Sørg lige for at du ikke har alle mulige services kørende på din maskine
som du ikke har brug for eller sæt en firewall op:
http://www.sslug.dk/sikkerhed/

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Finn Jensen

Dato : 30-11-01 12:00

"Jesper Krogh" <jesper@linuxpusher.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad mener du med at sætte dobbelklik på musen?

Ligesom under Win at dobbeltklikke med venstre musetaste og så åbner
programmet / mappen.

> Sørg lige for at du ikke har alle mulige services kørende på din maskine
> som du ikke har brug for eller sæt en firewall op:
> http://www.sslug.dk/sikkerhed/

OK, har en router så det er vist fint

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Peter Andersen

Dato : 30-11-01 14:40

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message

> "Jesper Krogh" <jesper@linuxpusher.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ligesom under Win at dobbeltklikke med venstre musetaste og så åbner
> programmet / mappen.

> OK, har en router så det er vist fint

Nej.. det er det ikke! Ikke hvis du vil være på den "sikre" side...

Fra : Finn Jensen

Dato : 30-11-01 14:56

"Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse

> Nej.. det er det ikke! Ikke hvis du vil være på den "sikre" side...

Naj jeg mente at jeg på en router kunne lukke portene som ikke bruges.
Men skal jeg stadig have en software baseret firewall så ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Kent Friis

Dato : 30-11-01 16:09

Den Fri, 30 Nov 2001 14:55:32 +0100 skrev Finn Jensen:

>"Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse

>Naj jeg mente at jeg på en router kunne lukke portene som ikke bruges.
>Men skal jeg stadig have en software baseret firewall så ?

Nej, du skal lukke de services du ikke bruger.

En firewall's formål er at adskille to netværk (hvoraf det ene ofte
er internettet).

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Finn Jensen

Dato : 30-11-01 16:14

"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, du skal lukke de services du ikke bruger.

Det vil firkantet sige at de eneste porte der skal stå åbne er 80, 119, 25,
110 ?
Men vil det så sige at når disse er åbne for bl.a. mail og news så er de
også pivåbne for andre sjove folkefærd??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Kent Friis

Dato : 30-11-01 16:49

Den Fri, 30 Nov 2001 16:14:22 +0100 skrev Finn Jensen:

> [...]
>Men vil det så sige at når disse er åbne for bl.a. mail og news så er de
>også pivåbne for andre sjove folkefærd??

Kører du offentlig http, nntp, smtp og pop3-server?

Hvis du ikke har egen web-server, så stop apache. Og hvis du har - ja,
så er der nødt til at være åben for port 80 for at folk kan se din
hjemmeside.

tilsvarende med nntp, smtp og pop3-daemonerne.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/