TV på computer
Fra : Tonni Schwartz

Dato : 29-11-01 15:09

Hejsa.
Jeg vil høre om der er nogle her som har erfaring med Happauge WinTV-GO-FM?
Hvordan grabber i video/film fra kortet. På derees hjemmeside står der at
den kun kan grabbe i avi format i 320*240 opløsningen. Det er jo ikke meget.
Men det skulle også være kompatibelt med WinDVR fra Intervideo. Kan man
således bruge dette program til at grabbe i en DVD lignende opløsning,
uafhængigt af kortet?

På forhånd tak.
Tonni

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 01-12-01 15:01

>Jeg vil høre om der er nogle her som har erfaring med Happauge WinTV-GO-FM?

Jeg har lige kasseret mit winTV-go (uden fm), da det var for ringe.
Det tillod ikke fuldt skærmbillede i 1280x1024.

Tillige er den medfølgende software elendig.

> [...]
>Men det skulle også være kompatibelt med WinDVR fra Intervideo. Kan man
>således bruge dette program til at grabbe i en DVD lignende opløsning,

Du kan ikke grabbe i DVD opløsning, idet TV kører i meget lavere
opløsning. Det vil aldrig kunne blive særligt godt når det er TV - i
forhold til DVD.

Min erfaring er, at intet TV kort kan bruges til en tilfredsstillende
grabbing. Så skal du i stedet have fat i et kort specifikt til dette
formål.

Jeg kan naturligvis ikke udelukke at det blot er mig, der er for
tumpet til at få en ordentlig kvalitet ud af det;)