Trådalger !
Fra : Jesper L Hansen

Dato : 28-11-01 23:41

Hejsa,

Jeg har hørt at man kan fjerne trådalger på sten o.lign ved at lægge
dem i saltsyre først og når de så er tørre kan det nemmere skrubbes
af.
Er det korrekt ?

Mvh
Jesper Hansen

Fra : thomas schreiber

Dato : 29-11-01 07:42

De kan nu også nemt fjernes hvis du har negle og lidt knofedt.

/thomas

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 29-11-01 09:52

On Thu, 29 Nov 2001 07:42:09 +0100, "thomas schreiber"
<NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

>De kan nu også nemt fjernes hvis du har negle og lidt knofedt.

Det er rigtigt, men jeg står og skal flytte, så jeg tænkte når jeg nu
havde det hele oppe i forvejen - kunne det måske gøres lidt
grundigere og nemmere.

Mvh
Jesper

Fra : thomas schreiber

Dato : 29-11-01 11:08

Hvis der er kalk i stenene, tror jeg de bliver MEGET rene... sikkert FOR
rene... saltsyre æder vist kalken meget hurtigt...

Jeg ville købe en ny opvaskebørste, og så brude den gamle til at rense mine
dekorationer med... Bare et forslag.

Fra : thomas schreiber

Dato : 29-11-01 11:20

brude=bruge

Fra : Kjeld Olesen

Dato : 29-11-01 11:21

Hej

Jeg vil tro at base, f.eks. afløbsrens, vil virke bedre end syre, da base er
bedre til at opløse organinsk materiale end syre. Men pas på fingrene og
øjnene.

Kjeld Olesen

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-11-01 18:51

"Kjeld Olesen" <kol@crc.dk> wrote in message

> Jeg vil tro at base, f.eks. afløbsrens, vil virke bedre end syre, da base
er
> bedre til at opløse organinsk materiale end syre.

Det kommer nu ret meget an på hvilket organisk materiale, der er tale om.

mvh
Jan

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 29-11-01 21:09