OT: Måske ???? Akvarie på 375 liter
Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 28-11-01 23:29

Hej Gruppe.
JEg ved jeg måske er lige på grænsen til at begå den kæmpe brøler at skrive
noget totalt OT, men jeg vil aligevel prøve mig Så må I jo slakte mig
levende hvis dette ikke lige falder i smag......

Flere af jer har sikkert fået med jer at jeg altså ikke lige har
boligadresse i Danmark, men nu skal jeg altså lige en lille tur nedover for
at gøre alle førjulsbesøgene.
Og nu kommer jeg altså til det essentielle:
Jeg skulle vel ikke være så enormt heldig at der er en af jer som ligger
inde med et helglads 375 liters akvarie med belysning, som i vil sælge.
Hvorfår så lige netop den størrelsen, som jo i mange sammenhænge er en
ustørrelse. He, he. Det skyldes at jeg har fået et bord forærende som der
lige kan være plads til et akvarie på 1,5 meter på. Og da ender regnestykket
på 375 liter.
Jeg rejser nedover tirsdag aften, så er der nogen som har noget liggende som
de ikke lige har brug for, må I meget gerne maile mig om det før dette
tidspunktet. Det må nok helst være i Jylland et sted, for det bliver lidt
besværlig at skulle have et så stort akvarie med fra nogen af øerne...
Hilsen Ditte
ditte@godjenta.com

Fra : J@N

Dato : 29-11-01 17:52

Hej Ditte

Efter hvad jeg kan forstå kommer du fra Norge (ditte@godjenta.com), og er
akvarier så dyre i Norge at det kan betale sig at hente et i Danmark? Noget
andet er at standard-længden på akv. her i DK er ikke på 150 cm, mere
almindeligt er 130 cm (325 l og 430 l), måske kan du være heldig at finde et
sådan. Mulighederne her i gruppen er ikke så store som i www.dba.dk (Den Blå
Avis), og hvis jeg var i dit sted ville jeg prøve det, der er chancerne
væsentlig større for at finde et passende akvarie i Nordjylland.

Held og lykke !

Jan

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 29-11-01 21:56

"J@N" <itjf@get2netFJERNDETTE.dk> wrote in message
> [...]
> Avis), og hvis jeg var i dit sted ville jeg prøve det, der er chancerne
> væsentlig større for at finde et passende akvarie i Nordjylland.

Hej Jan.
Jeg kommer fra Danmark, men bor i Norge. Grunden til at jeg lige lage en
lille føler ud om der var nogen som have et brugt akvarie til salgs, er
fordi akvarier heroppe er sindsygt dyre. De fleste jeg har fundet i den
størrelsen jeg er ude efter koster faktisk op mod 7000 - 8000 kr, og det er
bare akvariet, uden belysning og bord.
Det med den blå avis, var en god ide, men jeg har været omkring der et par
gange. Og mit søg kommer nok ikke lige til at begrænse sig til Nord Jylland
(hvor fik du den ide fra ???? ). Jeg ved at det er mere almindelig med
325 eller 430 liter. Jeg vil da gerne have noget som er størrer end lige 375
liter, men så får det altså ikke lige plads på det bord, jeg har fået
fingrerne i. Og et på 325 liter, vil blive for kort i forhold til bordet -
og efter min mening ikke lige så pænt og symmetrisk at se på.
Men ellers tak for tipsene
Hilsen Ditte

Fra : Per Strandhauge

Dato : 30-11-01 01:41

Hej Ditte!
Jeg købte for ca. 1½ måned siden netop sådan et akvarium, som du efterlyser.
Det måler netop 50x50x150 cm. Ham jeg købte det af fortalte, at det var et
svensk fabrikat, så måske mulighederne er større i Sverige for at få et
sådan brugt .
Hilsen Per.

Fra : thomas schreiber

Dato : 30-11-01 08:47

Det er et svensk. Faktisk flottere end AkvaStabil efter min mening. Vi
forhandlede dem i tidernes morgen,
men da AkvaStabil er blevet så billige som de er, kan det ikke løbe rundt
med de svenske akvarier.

Men 150*50*50 er nogle fed mål til mellemstore cichlider.

God weekend!

/Thomas

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 30-11-01 19:51

Hej Thomas og Per og i andre
Tak for tipsene.
Jeg skal nu godt nok ikke have cichlider i det (ikke får at træde nogen over
tæerne, men jeg har ikke lige helt sans for denne fisk), men en samling af
maller (corydoras, gibbiceps, diverse algeædere og ancitrus), nogle gubbyer
og så mine kampfiskhunner. I tillæg vil jeg så gå ordentlig igang med at
opbygge min undervandshave, da jeg i det sidste har gået fuldstendig amok
inden for akvarieplanter.
Er der nogle som har nogle adresser til svenske webbutikker, hvor jeg måske
kan være så heldig at finde noget som passer min pung, evt nogle "mærke"
navne, så jeg lige ved hvad jeg skal kigge efter..... Min drøm er nemlig at
jeg skal bruge min juleferie til at indrette mit drømmeakvarie.
Selvfølgelig. Havde jeg haft pladsen, så ville jeg nok lige have købt et
endnu større akvarie - man er vel ikke født i fiskens tegn for ingenting ;-D
Hilsen Ditte

Fra : thomas schreiber

Dato : 01-12-01 08:52

Prøv http://www.google.com/ og søg efter svenske akvariebutikker.
Eller prøv nogle af de links der er på denne side
http://lycos.spray.se/dir/Livsstil/Husdjur/Fiskar/Akvariebutiker/

Og nej... Jeg er heller ikke født i fiskens tegn for ingenting.

/Thomas

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 01-12-01 11:56

> [...]
> http://lycos.spray.se/dir/Livsstil/Husdjur/Fiskar/Akvariebutiker/
>

> Og nej... Jeg er heller ikke født i fiskens tegn for ingenting.

Hej Thomas.
Så prøver jeg det. At jeg ikke lige har tænkt på at gøre et søg via google,
må jeg nok tilskrive at jeg er ved at læse til eksamen. Men tusind tak.
Hilsen Ditte