/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Klip fra WWW.AMEN.NU
Fra : Erik Larsen


Dato : 28-11-01 23:09

Hej Mr D. Fint stk. på din Hjemmeside.

Men har du set hvor meget disse skrifter er omgjort i den
ny oversættelse??

>>1.Kor.12.4-6 er et stærkt trinitarisk udsagn:
>>Der er forskel på nådegaver, men Ånden er den samme.

Der er forskellige nådegaver, men Ånden er den samme.

>>Der er forskel på tjenester, men Herren er den samme.

Der er forskellige tjenester, men Herren er den samme.

>>Der er forskel på kraftige gerninger, men Gud
>>er den samme, som virker alt i alle.

Der er forskellige kraftige VIRKNINGER, men Gud er den
samme, som virker alt i alle.

1 Kor 12,4 - 1 Kor 12,6

Jeg mener oversætterne har prøvet at fraskrive sig de
Tjenester, Nådegaver og Virkninger der er i Guds Ord.

Helligånden der giver os Nådegaverne, giver os forskellige
Nådegaver til forskellige Tjenester og Gud stadfæster med
forskellige kraftige Virkninger.

Jeg mener ikke man kan sige at der er "forskel på", aftså
nogle helt andre Nådegaver, Tjenester og "kun" gerninger,
hvor det lige så godt være Mand der udføre dem, som det
kan være Gud.

Den nye oversættelse er skide god i ikke åndelige kirker,
fordi den påpeger ikke på de Virkninger Gud udføre ved
Helligånden arbejde iblandt os.
Heb 2 v 4, (Gud virker gerningerne)

Erik L

Økumenisk sammenhæng, er vejen væk fra Gud.






 
 
Mr. D (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 29-11-01 00:54


Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:igdN7.146$BD4.13204@news.get2net.dk...

> Hej Mr D. Fint stk. på din Hjemmeside.

Tak skal du ha, Erik. (Jeg fandt dog ikke selv det stykke, du henviser til -
Hvilket er det?)

> Men har du set hvor meget disse skrifter er omgjort i den
> ny oversættelse??

Ja, det har jeg

> Jeg mener oversætterne har prøvet at fraskrive sig de
> Tjenester, Nådegaver og Virkninger der er i Guds Ord.

Måske. Jeg kender ikke deres motiver

> Helligånden der giver os Nådegaverne, giver os forskellige
> Nådegaver til forskellige Tjenester og Gud stadfæster med
> forskellige kraftige Virkninger.

Helt enig

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu




Erik Larsen (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Erik Larsen


Dato : 29-11-01 02:18


"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c057c6c$1$89822$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:igdN7.146$BD4.13204@news.get2net.dk...
>
> > Hej Mr D. Fint stk. på din Hjemmeside.
>
> Tak skal du ha, Erik. (Jeg fandt dog ikke selv det stykke, du henviser
til -
> Hvilket er det?)

Findes treenigheden i bibelen?

Spørg om liv og lære - 2/7 2001
af Simon Griis

>
> > Men har du set hvor meget disse skrifter er omgjort i den
> > ny oversættelse??
>
> Ja, det har jeg
>
> > Jeg mener oversætterne har prøvet at fraskrive sig de
> > Tjenester, Nådegaver og Virkninger der er i Guds Ord.
>
> Måske. Jeg kender ikke deres motiver

Oh-Jo hvis det ikke er for at ophøje Guds virkekraft, vil det
oversatte NT være fra et udgangspunkt, hvor Gud ikke gør
nogen kraftige gerning.

> > Helligånden der giver os Nådegaverne, giver os forskellige
> > Nådegaver til forskellige Tjenester og Gud stadfæster med
> > forskellige kraftige Virkninger.
>
> Helt enig

Ja!

Erik L



>
> Mr. D
>
> Simon Griis
> www.amen.nu
>
>
>



Lyrik (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 02-12-01 00:00


"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
news:igdN7.146$BD4.13204@news.get2net.dk...

> Økumenisk sammenhæng, er vejen væk fra Gud.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det er en vits ikke?

"At de alle må være ét for at verden må forstå at du har sendt mig"

"Der må ikke være partier eller splittelser iblandt jer"

"De er alle lemmer på det samme legeme og hovedet er Kristus"

Sådan frit efter hukommelsen.

Hvordan kan forening af det kristne legeme være vejen væk fra Gud?

Dit udsagn har samme valør som hvis du havde sagt (hvad du ikke har), at
venlighed og fællesskab var vejen væk fra Gud!

Jens



Peter B. Juul (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 02-12-01 00:32

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> writes:

> > Økumenisk sammenhæng, er vejen væk fra Gud.
> ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
> Det er en vits ikke?

Du er nødt til at forstå Eriks begrebsverden for at forstå hans
udsagn. Da han selv nægter at udbrede sig om detaljerne må vi andre
gætte os lidt frem. Her er mit indtryk so far: (så må vi se om Erik
graver sig langt nok ud af sandet til at fortælle hvor jeg har
misforstået ham.)

Erik er noget sådan ca. i omegnen af pinsemand. Det vil han ikke kalde
det, men det er han. Men der findes ingen menigheder, der er helt
rigtige, for der findes ingen menigheder, hvor der hele tiden sker
masser af tegn og undere og alt i det hele taget er som det skal være
i følge Eriks forståelse af Bibelen. Derfor undlader Erik at have med
et kirkesamfund eller en menighed at gøre.

_Havde_ der eksisteret en menighed efter Eriks hoved (og oh, hvor er
Satans trick i den henseende dog elegant. Erik kommer mere og mere på
afveje uden en menighed, fordi ingen menighed er "rigtig" i hans
øjne.), så var det klart, at denne menighed ikke kunne samarbejde med
apostolere, baptister, lutheranere, katolikker, osv., da disse
allesammen er på afveje og _ikke_ er ægte kristne menigheder, og
derfor vil et samarbejde kun kunne skade Den Sande Menighed.

Erik har så - for nu at anskueliggøre hvor grelt det står til og hvor
forfærdeligt økumeni er - valgt at bruge ordet på en måde, der også
dækker samarbejde mellem kristne og islam, jøder, buddhister,
scientologer og andet godtfolk. Og det er ikke sådan, at der er en
skelnen hos erik mellem f.eks. apostolsk-baptistisk økumeni og
jødisk-muslimsk økumeni. Det hele er ondt. Sort og hvidt. Let og
praktisk. Og endnu et argument for Erik til aldrig nogensinde at lade
andre kristne blande sig i hans kristenliv, hans åbenbaringer, hans
kundskabsord, osv. (Eller på dansk: Endnu en snoning i Eriks sørgelige
spiral mod noget, der slet ikke er kristendom.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Alle der rejser i rummet er kannibaler og æder
The RockBear. ((^)) deres egen afføring. [..] Deres børn bliver
I speak only 0}._.{0 rumraketter, når de bliver kønsmodne."
for myself. O/ \O -POK

Mr. D (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Mr. D


Dato : 02-12-01 14:37


Lyrik <lyrik@heaven.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ubndk$1kf4$1@news.cybercity.dk...
>
> Det er en vits ikke?
>
> "At de alle må være ét for at verden må forstå at du har sendt mig"
> "Der må ikke være partier eller splittelser iblandt jer"
> "De er alle lemmer på det samme legeme og hovedet er Kristus"

Jeg er ikke sikker på, jeg er enig med Erik i dette, når det kommer til
stykket, men jeg kender jo nok tankens ophav. De økumeniske bestræbelser,
som de fremstår idag, giver for nogle (heriblandt mig) indtryk af, at være
bestræbelser på, at forene de forskellige kirker og bevægelser på bekostning
af lære og forkyndelse. Dette viser sig i forskellige fælleserklæringer og
økumeniske gudstjenester, hvor man udelader, hvad man ikke er enige om.

Ingen er uenige i, at vi må være ét. Uenigheden opstår i forbindelse med
valget af vejen til enigheden og etheden. For mig kan enheden i ånden ikke
opstå i forbindelse med nedbrydelse af forkyndelsen. De fire tværstænger i
Guds åndelige bolig, der holdt den første menighed, sammen (lige præcis det,
der gjorde dem til ét) var apostlenes lære, brødsbrydelsen, fællesskabet og
bønnerne. kal vi være ét skal det være på dette grundlag, som er givet os
til fælleskab og enhed, og ikke på trods af dette. Den enhed, som man
bestræber sig på, og som åbenbart kun kan virke ved nedbrydelse af én eller
flere af disse fire, kan for mig at se ikke være bibelsk enhed. Kompromis og
enhed er ikke nødvendigvis det samme.

Og så til - efter min mening - nogle misforståelser.

1) Bestræbelserne på enhed er forfejlet. Vi skal ikke bestræbe os på at
blive ét. Der er ikke det mindste krav til os som troende i Kristi
ypperstepræstelige bøn. Når Kristus beder om enhed, så læg mærke til, at
hans bøn alene går til Faderen. Enhed mellem Guds børn *er* forordnet - og
det af Faderen, og derfor ser vi ingen krav her til at vi skal bestræbe os
på noget sådant.

Det er her som med alt andet i den åndelige verden. Vi kan tilegne os dette
i tro, eller vi kan gå ud i egne gerninger og forsøge det ene og det andet.
Mig? Jeg er ét med Guds børn. Er jeg altid enig? Nej. Føler jeg mig altid
ét? Nej. Men jeg tror på enheden, fordi den er forordnet af Faderen.

2) Der må ikke være partier og splittelser. Det er jeg selvfølgelig enig i.
På den anden side skal hveden og rajgræsset have lov at vokse side om side,
så det ved enden kan åbenbares, hvad der var fra Gud. Heller ikke er
splittelser og partier mulige helt at undgå. Det må være således. Hvor to
eller tre er forsamlede er der mindst 4 meninger.

Når Paulus siger, at mænd alle vegne enigt skal løfte hænderne og bede, så
er det da fordi Paulus ved, at så længe vi har løftede hænder, kan vi ikke
stikke hinanden i ryggen. Vidste du ikke, at det er derfor vi praktiserer
sligt i pinsekredse?

3) Du fremstiller det som om, det er de forskellige kirker, der er lemmer på
Kristi legeme. Det er ikke sandt, og det er en tilsnigelse til at alt, alle
kirker og al forkyndelse er lige god. Det er jo en fin lille en at komme
med, og den passer godt ind i billedet. Men ingen steder står der, at de
forskellige systemer alle er lemmer på Kristi legeme. Det er mennesker, som
er lemmer på Kristi legeme, ikke den ene eller anden kirkeorganisation.

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste