WakeOnLan - hvordan ?
Fra : Vladislav

Dato : 28-11-01 22:19

Er der nogen der har nogle erfaringer med at aktivere WOL (Wake on Lan) på
sit netkort ?

Jeg forsøgte forgæves at sende "Magic Packet gnist" til min puter

HW: Abit KT7-RAID, 3COM 905C-TX med WOL - 10/100 MB hub der forbinder flere
maskiner sammen
"Den magiske pakke" med "Magic Packet Utility" (fra AMD) sendes til den
pågældende LAN IP med den påg. "Psysical address" - der sker godt nok ikke
meget - selvom WOL ER aktiveret på både netkortet (under properties) og i
BIOS'en :-/

Ideer - forslag ?

ps. jeg læste på nettet at man også kan bringe sin maskine i live "udefra"
h.v.a. bl.a. nogle Perl scripts osv hvis man har en web-server kørende som
lytter efter en bestemt data-pakke - nogle erfaringer der ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-11-01 23:27

"Vladislav" <vladislav@nospam.dk> wrote in message

> Ideer - forslag ?

monteret WOL kablet til bundkortet?

Fra : Vladislav

Dato : 29-11-01 01:05

ja, ja, klart!

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-11-01 13:24

Vladislav skrev
> ja, ja, klart!

Og aktiveret det i bios?
Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 29-11-01 13:26

Peter Schrøder undskylder

Sorry. Så først bagefter at du havde aktiveret bios.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 29-11-01 16:46

Hvis man nu går ud fra at alt det der er sat rigtig op, hvordan gør man så?

Fra : Multibear

Dato : 29-11-01 17:28

Hejsa

> [...]
som
> lytter efter en bestemt data-pakke - nogle erfaringer der ?

Prøv:
http://www.dslreports.com/wakeup

Hilsen
Asbjørn

Fra : Michael Nielsen

Dato : 29-11-01 21:31

Okay, men hvis nu man gerne selv vil afsende den pakke, hvodan gør man så
det?