Hjælp til SB IRQ Conflicting problem.
Fra : Jens Jensen

Dato : 28-11-01 21:19

Jeg har i sidste uge prøvet et Asus MB A7V266-E. Jeg afleverede det i
mandags fordi det kun ville tage en stang ram (rammene var ikke defekte).
Jeg fik en besked under boot der sagde: " under initaliseringen af enheden:
NTKERN: Windows beskyttelses fejl. Du skal genstarte din computer".

Så genstartede jeg, PC gik i fejlsikret tilstand, jeg lukkede ned uden at
røre en finger og startede igen og Windows var klar. Hvis jeg genstartede
f-eks ved indlæggelse af software var der ingen problemer. Kun hvis PC havde
været lukket ned i et par minutter.

Jeg fik så i mandags et nyt MB nemlig et MSI K7T266A Pro2 og har nu
installeret alt. Og nu har jeg samme problem med det som jeg havde med
ovenstående Asus dog med den undtagelse af der ikke står noget om NTKERN, nu
er der kun sort skærm og en lille prik der blinker oppe i øverste venstre
monitor hjørne. Fremgangs måden er den samme når den hvide blinker:
genstarte PC, i fejlsikret tilstand hvor der så står noget med netværks
eller Hardware problemer - genstarter PC og det hele kører.

Nu har jeg set at der under opstart står at der : SB IRQ Conflicting with
PCI IRQ - SB16 Emulation NOT LOADING....

Åbenbart er der en konflikt der skaber opstarts problemet - men hvordan
finder jeg ud af det når jeg ikke har en pind forstand på alt det med IRQ ??

Mit system:
MSI KT266A Pro2
Athlon XP 1600+
Seagate Barracuda 40 GB IV
SB Live player 5.1
Geforce2 GTS Asus V7700 DeLuxe
2x 256 MB Apacer DDR 2100 ram
Windows 98SE
Detonator 4
Creative 52x CD
Plextor 16x Brænder

Nogle derude med en løsning så selv jeg fortår det, please...

/Jensen

Fra : Thomas Jari

Dato : 28-11-01 21:42

> Nogle derude med en løsning så selv jeg fortår det, please...
>
> /Jensen

Prøv at se i BIOS om det indbyggede lydkort er slået fra!!!

Mvh
Thomas Jari

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-11-01 22:05

> Thomas Jari

Jeg har slået det fra i Bios - men om det er slået til eller fra er det
samme.
Mærkeligt at det var galt både på Asus og nu mit MSI. Kan det være noget fra
den medfølgende MSI cd-rom jeg ikke har lagt ind eller kan det være noget
med driveren til lydkortet?

/Jens

Thomas Jari <thomas@jari.adsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9u3i1u$91q$1@news.cybercity.dk...

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-11-01 09:49

Det problem blev løst ved at sætte SB 5.1 i en anden PCI port -
meeen......... problemet med den missede opstart med sort skærm og hvid
blinkende prik blev ikke løst ved det.
Jeg undrer mig over at det var det samme på Asus som på MSI - jeg prøver at
bytte mit netkort ud med et andet, det er det sidste jeg selv kan gøre, mine
ideer er opbrugt.

/Jens.