?: Hastighed ved fil overførsel
Fra : pkc

Dato : 28-11-01 20:07

Jeg overfører filer fra en comp p150 med 128 ram (netkort realtek 10/100 /
win 98) til en anden Ath 700 / 512 ram (realtek 10/100 / winxp uk) via en
switch.

Der overføres kun 2 mb/sec og det synes jeg er for lidt - ?

Hvad kan jeg gøre for at få hastigheden op ?

Per Krabbe, Vestergade 81, 5300 Kerteminde
tlf. 40 36 54 65 / icq 7731 1351

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 28-11-01 21:05

" pkc" <pkc@boat4you.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> switch.
> Der overføres kun 2 mb/sec og det synes jeg er for lidt - ?
P150? Tjaaa, det er hastigheden. Jeg har selv en "linuxbox" stående med
næsten samme hardware konfiguration og den kan jeg hente 2,5mb ud af i
snit....når jeg gør det via FTP ligger CPU-belastningen på 90-95%......Så
processoren kan simpelthen ikke følge med til mere....

> Hvad kan jeg gøre for at få hastigheden op ?
Købe en større computer (læs: hurtigere processor)

MVH
Thomas

Fra : pkc

Dato : 28-11-01 22:51

Tak for info - er der nogen regel for hvad fx så en 200 kan gøre ?

pkc

Fra : Sune Gellert

Dato : 29-11-01 09:36

"pkc" <pkc@boat4you.dk> wrote in message
> Tak for info - er der nogen regel for hvad fx så en 200 kan gøre ?

Jeg har selv haft en P233 med 128 megs og en ultra 100 ide disk, der gav 7-8
MB/sec, og set en P200 for nylig med ca samme performance. Jeg tror jeg
ville undersøge hvor hurtig/gammel disken er, da det nok nærmere er der
flaskehalsen er. Hvis det er en gammel sur ide disk fra 1997 skal du nok
ikke vente dig det helt vilde, og hvis den ikke kører i dma mode vil den
suge al din cpu power.

/Sune

Fra : pkc

Dato : 29-11-01 17:03

Tak for svarene -

Det er en nyere 40 gb ibm - så jeg satser på at nå på 6 - 8 mb/sec - og det
er ok for mig.

pkc

Fra : Sune Gellert

Dato : 29-11-01 17:39

> Tak for svarene -
>
> Det er en nyere 40 gb ibm - så jeg satser på at nå på 6 - 8 mb/sec - og
det
> er ok for mig.

Det burde den uden probs, hvis du har en ultra 66/100 controller til den

/Sune

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 30-11-01 08:39

> det
> Det burde den uden probs, hvis du har en ultra 66/100 controller til den
Min hastighed var målt på en commer med P150 og en Promise FastTrak66(RAID
controller) hvor jeg kørere RAID0 mellem 2 spritnye 45Gb 75GXP'ere fra
IBM.....sååååh, mit "problem" ligger i hvertfald ikke i disken, jeg havde
nemlig håbet på de 7-8mb/sek....men niks...

MVH
Thomas

Fra : Sune Gellert

Dato : 30-11-01 22:01

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> wrote in message
> [...]
> IBM.....sååååh, mit "problem" ligger i hvertfald ikke i disken, jeg havde
> nemlig håbet på de 7-8mb/sek....men niks...

Hvilket OS ?

/Sune

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 30-11-01 22:43

FastTrak66(RAID
> Hvilket OS ?

Den kørere RedHat 6,2 og hastigheden var den samme til de forskellige
systemer jeg testede med(win95, win98, win2k prof, win2k advanced server og
så endelig redhat 7,1) alle testmaskiner var betydeligt kraftigere end
"serveren".....

Mit kendskab til linux er begrænset så det skal lige siges at
installationscd'en blev smidt i og redhat blev installeret og testen blev
derefter udført. Det er muligt man kan ændre nogle indstillinger for at øge
performance, det ved jeg dog ikke så meget om...

MVH
Thomas