Font type
Fra : Mogens Michelsen Pet~

Dato : 28-11-01 20:01

Jeg har en bestemt font type som jeg gerne vil have på mit site
er der mulighed for at ligge denne font ud på serveren så man på
en eller anden måde kan på font typen vist i browseren hos dem
som ikke har denne font på pcèn.

Mogge

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 28-11-01 20:06

"Mogens Michelsen Petersen" <mogge@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der mulighed for at ligge denne font ud på serveren så man på
> en eller anden måde kan på font typen vist i browseren hos dem

Ikke uden brugeren skal have diverse plugins installeret. Du bliver nødt til
at lægge fonten ved som zipfil, som folk kan downloade.

Når du i øvrigt vælger at bruge specielle fonte, så husk at lave en generisk
font-family.

--
/Kasper
Anders Fogh - Han er go'

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-11-01 21:42

Wed, 28 Nov 2001 20:00:30 +0100, skrev "Mogens Michelsen
Petersen" <mogge@pc.dk>:

> [...]
>er der mulighed for at ligge denne font ud på serveren så man på
>en eller anden måde kan på font typen vist i browseren hos dem

Nej, hvis en speciel font er meget vigtig, så lav teksten som
grafik.

Du kan dog bruge MS Weft til at inkludere en speciel font på dine
sider, dette fungerer dog kun med IE.
<http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/fontembed/font_embed.asp#weft>
--
med venlig hilsen