Irriterende DHCP log på skærmen
Fra : Søren L.

Dato : 28-11-01 17:04

Hej.

Jeg har via ports installeret ISC DHCP server (vist nok den nyeste udgave
der er). Men kan jeg ikke disable at den outputter alt til skærmen!? Jeg vil
jo gerne have en log på det (især nu her i opstarts fasen, så jeg kan følge
det) men det er noget træls når ens konsol (når jeg logger ind lokalt som
root) hele tiden overskrives med log fra DHCP!

Jeg har set på ISC's WEB side, at man kan rette i en fil og så kompilére det
igen, men dette er installeret via ports så ehh.. det kan jeg vil ikke sådan
lige umiddelbart (og så det virker på samme måde)?

Hilsen Søren

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 28-11-01 18:12

Søren L. wrote:

> [...]
> fasen, så jeg kan følge det) men det er noget træls når ens konsol
> (når jeg logger ind lokalt som root) hele tiden overskrives med log

Jeg formoder at du kører en slags *BSD?

Det kan formentlig stilles i syslog.conf. Et eller andet sted logger du
til /dev/console - fjern dhcpd's logfacilitet og-niveau - normalt kører
den _vistnok som daemon.info - men jeg er ikke sikker...

> [...]
> kompilére det igen, men dette er installeret via ports så ehh.. det
> kan jeg vil ikke sådan lige umiddelbart (og så det virker på samme

Du kan stille på dhcpd's logfacilitet og -niveau i headerfilerne - men
det er nok rarere at stille på det i syslog.conf.

Rasmus

--
I haven't lost my mind;