Pentium 4 1.7GHz In-a-box
Fra : danny

Dato : 28-11-01 13:24

Hvis jeg skal købe en:
Pentium 4 1.7GHz In-a-box Socket 423 / FSB 400MHz Til 2.046 kr. hos
ITbutikken A/S

Hvilket bundkort er så godt til den???
Og hvor stor skal strømforsyningen være i kabinettet???

Hilsen Danny

Fra : DaWizeGuy

Dato : 28-11-01 14:27

"danny" <danny@post4700.dk> wrote in message
> Hvis jeg skal købe en:
> Pentium 4 1.7GHz In-a-box Socket 423 / FSB 400MHz Til 2.046 kr. hos
> ITbutikken A/S

Det skal du endelig IKKE gøre! Socket 423 platformen er ved at blive udfaset
til fordel for Socket 478, så du bør helt sikkert købe en Socket 478 Pentium
4.

> Hvilket bundkort er så godt til den???

Abit TH7-II eller Asus P4T-E

> Og hvor stor skal strømforsyningen være i kabinettet???

300 Watt ATX (med 12 Volt stik).

--
Best regards/Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Allan Henriksen

Dato : 28-11-01 19:39

Jeg har købt et Soltek SL-85DRV+ Socket 478, Via P4X266 PR22-R, IDE Raid,
den understøtter nemlig DDR266 ram. Indtil videre har jeg ingen problemer
med det. Bundkortet har en del features, blandet andet hw monitor,Bios Vcore
setting, overclocknings funktionerne har jeg dog ikke selv udnyttet endnu.
Desuden understøtter den 2x AGP, hvilket Intel's chipsæt ikke gør.
Det bedste er nok prisen på blot 1299kr ved www.prc-data.dk
Allan Henriksen

Fra : DaWizeGuy

Dato : 28-11-01 20:00

"Allan Henriksen" <allanh@mail.ikasths.dk> wrote in message
> [...]
> setting, overclocknings funktionerne har jeg dog ikke selv udnyttet endnu.
> Desuden understøtter den 2x AGP, hvilket Intel's chipsæt ikke gør.

Det er bestemt også en god løsning, men Intel 850 baserede bundkort og
RD-RAM giver en bedre ydelse. Om det så er de ektra peneg værd, er en helt
anden diskussion. Forresten bør det nævnes, at SiS har udviklet et nyt
Pentium 4 chipset (SiS 645) der understøtter DDR333 RAM, hvilket giver endnu
højere ydelse end både Intel 850 og VIA P4X266. De første bundkort fra ECS
skule være i handelen snart, og vil, tror jeg, prismæssigt ligge på samme
niveau som VIA P4X266 løsninger.

Fra : Thf

Dato : 28-11-01 21:51

> [...]
>setting, overclocknings funktionerne har jeg dog ikke selv udnyttet endnu.
>Desuden understøtter den 2x AGP, hvilket Intel's chipsæt ikke gør.
?????? Jeg har mulig vis misforstået noget, men så oplys mig, men,,,

[ WCPUID Ver.2.7a (c) 1996-2000 By H.Oda! ]
<< AGP Chip set Info. >>

Chip-set Device : 8086 2530
Chip-set Revision : 02
AGP Revision : 2.0
AGP Operations : Enable

Data Transfer Rate
Supported : 1x 2x 4x
Current : 4x

Side band addressing : Disable
Aperture Size : 32MB

25308086 20900106 06000002 00000000
00020A05
00200002 1F000217 00000114 00000000
00000082 00000038 0F922000 00891020

Men mit P4T kører da agp 4, og det er et intel 850 chipset, ikke.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S