deling af modemforbindelse, hvilket hardwa~
Fra : Per Wagner Nielsen

Dato : 28-11-01 10:24

Hej.
Hvilket hardware skal jeg bruge, hvis jeg skal dele en modemforbindelse
mellem 3-4 computere. Jeg kan gøre det med en server og så gennem Windows,
men er det muligt at få en router eller lign??? Og hvilken er så at
foretrække?

Mvh
P.Nielsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-11-01 19:06

> Hvilket hardware skal jeg bruge, hvis jeg skal dele en
> modemforbindelse mellem 3-4 computere.

Hvis du har ISDN, kan du bruge en router (dyr løsning).
Ellers kan du nøjes med en switch (billig løsning).

> Jeg kan gøre det med en server og så gennem
> Windows, men er det muligt at få en router eller lign?

Det er denne måde man skal bruge, hvis man ønsker den
billige løsning med en switch.

> Og hvilken er så at foretrække?

Helt klar en router, der behøves ingen server.
Alle computere kan kalde op til Internettet vha. routeren
(rent fysisk er det vist routeren der ringer op!).

Jeg ved dog ikke om der findes routere til alm. modems,
men ved de findes til ISDN.

Mvh.
Mikael