A7V266-E m. XP1700+
Fra : Danik

Dato : 24-11-01 16:35

Hej

Jeg sidder og prøver at sætte mit nye bundkort op !!
Jeg har et problem !!
Den skriver at "Ultra100 Bios is not installed because there are no drives
attacked"
Jeg har en IBM ATA100 på primary/master og en Cd-rom på pirmær/slave.
En anden IBM ATA100 på secondary./master og en brænder på secondary./slave
Og de sidder ikke på Promise ide

Er der en der kan fortælle hvad jeg gør galt

Danny

Fra : Klaus

Dato : 24-11-01 16:36

"Danik" <danik@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| Og de sidder ikke på Promise ide
|
| Er der en der kan fortælle hvad jeg gør galt

Tag din brænder fra og prøv så igen og se hvad der sker.
Klaus

Fra : Danik

Dato : 24-11-01 18:00

"Klaus" <hebs@esenet.dk> wrote in message

> "Danik" <danik@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Tag din brænder fra og prøv så igen og se hvad der sker.
> Klaus

Det hjalp ikke !!
Jeg har også forsøgt at tage det andet cd-rom fra men det hjælp ikke !!

Danny

Fra : Klaus

Dato : 24-11-01 18:25

| "Klaus" <hebs@esenet.dk> wrote in message

| > |
| drives
| secondary./slave
| > |
| > |
| > |

| Det hjalp ikke !!
| Jeg har også forsøgt at tage det andet cd-rom fra men det hjælp ikke !!
|
| Danny

Bruger du de gamle 40-leder fladkabler?
Klaus

Fra : Danik

Dato : 24-11-01 19:50

> "Danik" <danik@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Nej jeg bruger de kabler der fulgte med
Danny

Fra : Jens Jensen

Dato : 24-11-01 20:53

Mit skriver nøjagtigt det samme.
Har prøvet lidt af hvert uden at løse problemet. Nogle løsninger?

/Jens.

Fra : F.Larsen

Dato : 25-11-01 02:55

Der følger to typer kabler med MB (et nyt og 1 gammelt), det er det fladkabel hvor
der er 80 ledere du skal bruge.

--
Flemming

Fra : Razz

Dato : 25-11-01 06:45

I behøver ikke at være bekymrede... Så længe i ikke bruger controlleren (og
i har aktiveret den via jumpers på motherboardet), så vil den komme frem og
sige at den ikke har loadet den BIOS den selv har siddende, da den ikke har
brug for den.

Det samme er tilfældet hvis det var en SCSI controller hvis der f.eks. kun
sad en brænder og et cd-rom drev på.

BIOS'en på controlleren bruges kun til at styre harddiske med. Hvis i vil
slippe for meddelelsen, skal i deaktivere RAID-controlleren.

Regardz

Razz

"F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk> wrote in message
| Der følger to typer kabler med MB (et nyt og 1 gammelt), det er det
> [...]
| > > |

Fra : J.F.K

Dato : 25-11-01 04:11

Det er da fordi at du ikke bruger din RAID controller, så længe at du ikke
sætter noget i den så vil den sige sådan!
Jeg har selv samme board.

mvh. John

Fra : Johnny J. Andersen

Dato : 26-11-01 21:14

Jeg har bestilt den samme type board, også med Raid, men har ingen erfaring
med at sætte en maskine med raid op. Jeg havde forrestillet mig bare at
boote med begge HD'er i, og så evt. lave de nødvendige indstillinger i bios,
for derefter forhåbenligt at kunne køre fdisk på de to diske (set som en
stor).

Er dette den normale måde? eller skal man gøre et eller anden hemmeligt?
--
Johnny J. Andersen - Andedammen.dk