Hvad betyder bib lydene .. ( newbie probl~
Fra : Highlander

Dato : 18-11-01 18:45

Newbie problemer ! !

Jeg har prøvet at skifte grafik kort .. Fjernet kort i enhedshåndteringen ,
lukket ned , sat nyt kort i og nu kun bib bib når jeg tænder
jeg har testet kortene i anden computer og de virker ok ..

jeg har fjernet alt harddisk , grafikkort osv. . clear Cmos skiftet ram
uanset hvad jeg gør kommer jeg ikke engang til opsætningen ??

Motherboard : ECS Elitegroup K7s5a
AMD 1400 pross.

Grafik kort Geforce2MX400 / Savagepro3

Jeg mener at antalllet af bib skulle fortælle hvor fejlen er men kan intet
finde om dettte
der er 2 bib en kort pause og så 9 bib ? - hvis det da ikke er en and ...

Gode råd ønskes ...
Ved evt. besvarelse husk venligst at jeg er NEWBIE på dette her så forklar
gerne som om jeg var 5 år . : )

PFH Tak

Lars Hansen

Fra : Henrik

Dato : 18-11-01 22:51

"Highlander" <Highlander@mail.tele.dk> wrote in message
> Jeg mener at antalllet af bib skulle fortælle hvor fejlen er men kan intet
> finde om dettte
> der er 2 bib en kort pause og så 9 bib ? - hvis det da ikke er en and ...

http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

Kan være din ven, ellers har jeg ingen andre forslag.

Mvh
Henrik

Fra : Rafoan

Dato : 18-11-01 23:18

Highlander <Highlander@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bf7f453$0$89808$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Gode råd ønskes ...
> Ved evt. besvarelse husk venligst at jeg er NEWBIE på dette her så forklar

Hej Lars
Jeg har en 'klog' bog der bl.a. fortæller om alle bip-lydene ( "Opgradering
& reparation af PC'er for dummies" ) af Andy Rathbone.
Jeg citerer : 2 biplyde = Computeren har vrøvl med hukommelsen (lageret).
Kontroller at chips'ene sidder, som de skal. Hvis det ikke hjælper, må du
nok hive dem ud og få dem testet andetsteds. Hvis de er iorden, er den måske
galt med motherboardet. Og også det problem kan overstige ens formåen.
9 biplyde = BIOS'en gør knuder. Skal sikkert udskiftes. (Citat slut)
Forfatteren gør sluttelig opmærksom på, at der kan være lidt forskel på de
enkelte bundkorts BIOS-bip.

Jeg ved ikke om du kan bruge disse oplysninger til noget, men held og lykke
med forsøget.

Og husk at det er de 'små problemer' der gør det sjovt at "lege" med
computere.

mvh R@fo@n

Fra : Henning B.

Dato : 19-11-01 18:19

Hejsa.
Jeg har selv haft! dette bundkort og da jeg satte grafikkortet i fik jeg
ikke mast det ordentlig i første gang.
Der skal trykkes meget hårdt før at det sidder som det skal.
Hvis ikke kommer der en hulens masse bip lyde som ikke er beskrevet i
manualen.

MVH Henning

Rafoan <hua@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:psWJ7.295$0z1.7155@news.get2net.dk...

Fra : Mr. Nobody

Dato : 20-11-01 10:44

Det kunne også tænkes at det var fordi den ikke registrerer et grafikkort...
Er der onboard grafik på det bundkort??
Jeg har et K7Sem og det kan kun køre Nvidia-chips. Så hvis du ikke har
onboard og dit kort ikke er Nvidia så bibber den fordi der ikke er noget
grafikkort den kan bruge.