Lasat Speed II problemer.
Fra : gunnar poulsen

Dato : 27-11-01 23:13

I forbindelse med overgang til ISDN anskaffede jeg en Lasat Speed II, og
siden da har jeg haft transmissionsproblemer.
Det udarter sig således at pludselig går transmissionen i stå og der sker
ikke mere før jeg afbryder forbindelsen og kalder op igen.
For nogen tid siden skulle jeg downloade en fil på 5 MB, men efter mange
forsøg, hvor transmissionen stoppede tilfældige steder måtte jeg opgive. Jeg
tror jeg prøvede 10 gange, og i et tilfælde lod jeg den stå i 5 minutter i
forhåbning om at transmissionen ville starte igen, - men nej! Til sidst
måtte jeg gå tilbage til min gamle Lasat 33.6 modem, og så gik det glat
første gang!
Problemet optræder uanset om jeg benytter seriel port eller USB. Jeg har
prøvet på 2 forskellige maskiner både med 1. og 2. udgave af Windows 98.
Er der nogen der har gjort tilsvarende erfaringer, - kan det skyldes et
opsætningsproblem? Eller er det på tide at reklamere over Lasat?
Jeg kobler op til Tiscali og benytter kun 1 ISDN kanal.
Min Lasat Speed II ser således ud:
Hardware version: 4901-5
Firmware version: V1.37
Konfig.program version 2.0.0.9

Har nogen erfaringer med Lasat Speed II hører jeg gerne derom, - gerne vie
mail.

Venligst
Gunnar

Fra : Madsen

Dato : 28-11-01 01:22

"gunnar poulsen" <brobyedb@image.dk> skrev:

> Har nogen erfaringer med Lasat Speed II hører jeg gerne derom, - gerne vie
> mail.

Du spørger i en nyhedsgruppe og må også læse svaret her.

Jeg har absolut ingen problemer med Lasat SpeedII og har også
Tiscali som udbyder. Det kører på Win2000 og WinXP uden pro-
blemer. Dog var der problemer med USB-driveren under Win2000
her hos mig, så jeg valgte at køre seriel i stedet.

Har du jordforbundet din pc? Det har faktisk en hel del at sige da
Lasat SpeedII er meget sart over for fejlstrøm. Hvis du har den
stående i nærheden af din skærm eller måske en højttaler, så
prøv at stille den længere væk.

Samtidig er det så nok også en god idé at løbe din opsætning
igennem en ekstra gang.
<http://www.worldonline.dk/support/vejledning/pc/win98/win98.html>

Fjern evt. krydset i "Brug IP-headerkomprimering." Det er ikke
altid det kører som det skal mod Tiscali når den er slået til.

Måske du kunne få bedre hjælp i news:dk.teknik.telefoni.isdn

Madsen.

Fra : Per Hansen

Dato : 28-11-01 21:19

"gunnar poulsen" <brobyedb@image.dk> skrev i en meddelelse
> I forbindelse med overgang til ISDN anskaffede jeg en Lasat Speed II, og
> siden da har jeg haft transmissionsproblemer.

Prøv at slå software komprimering fra. Det hjalp hos mig.

Hilsen
Per Hansen