SB LIVE! 1024 vs. SB live! 5.1
Fra : Mathias Enevoldsen

Dato : 27-11-01 19:00

Jeg købte et SB live! Platinum brugt i den tro at det var et 5.1 lydkort.

Nu sidder jeg og overvejer om det overhovedet er værd at få den byttet, da
han nu vil slå 200,- af prisen så jeg ialt har givet 600,- for lydkortet...

For vil jeg overhovedet få noget ud af 5.1 lyden??

Jeg har ikke sluttet højtalere til computeren - lyden går kun digitalt til
min DTS Reciever - Jeg har ikke DVD på computeren, kun stationær.. så vil
jeg overhovedet nogensinde opleve 5.1 signalet??
For hvilke applikationer smider i det hele taget 5.1 ud... Er det ikke kun
DVD-players...

Jeg spiller ALDRIG så der er det ligeledes ligemeget!

Jeg skal egentlig kun bruge de digitale udgange til lyden i anlægget og til
at optage musik filer digitalt til min minidisc recorder..

Er der nogen der kan overbevise mig om at jeg har desperat brug for 5.1
lyden??

Hvis jeg vil smide f.eks DIVX over Tv-out'en kan jeg så ikke bare dekode
lyden til PL2 (Pro Logic 2) gennem det digitale signal eller skal det være
analogt??

håber at få noget respons!

--
/mathias