W2K --> W98 går langsomt!
Fra : Lasse Rønlev

Dato : 27-11-01 14:29

Hej NG

Når jeg på netværket forsøger at gå ind på en Window 98 maskine går der ca
30 sekunder, fra jeg har klikket på computeren, til man kan se det faktiske
indhold.

Jeg har selv Win2000. Hvorfor er det sådan, og er der en metode til at få
afkortet/fjernet denne ventetid?

VH
Lasse

Fra : Jørgen Elmer

Dato : 27-11-01 22:53

"Lasse Rønlev" wrote:

> [...]
> indhold.
>
> Jeg har selv Win2000. Hvorfor er det sådan, og er der en metode til at få

Hej det lyder som det sædvalige Doze-problem..
Prøv at lade maskinerne være tændt i ca 30 min, det hjælper ofte ?

Eller også tilføj protokollen "Netbeui"

m.v.h.
Elmer

Fra : Christian Andersen

Dato : 27-11-01 23:38

Lasse Rønlev wrote:

>Når jeg på netværket forsøger at gå ind på en Window 98 maskine går der ca
>30 sekunder, fra jeg har klikket på computeren, til man kan se det faktiske
>indhold.

På din Win2000-maskine, skal du finde den fil der hedder LMHOSTS.

Tilføj til den

<win98-ipadresse> <win98-navn>

Med mindst et mellemrum imellem de to felter.

<win98-navn> er det navn du har givet win98-computeren på netværket, ikke dit
login-navn.

--
"'Gid man var ligeså smart som dig.' - Christian Andersen i
tele.koncern.intranet.pil" - Lars Kyndi Laursen i dk.edb.internet

http://chran.dyndns.dk - Nu med statistik!