Hvad er run-level ? + Findes der en Linux-~
Fra : Appendix123

Dato : 27-11-01 10:21

Jeg har prøvet at kigge i nogle bøger og materiale om run-levels i Linux...
men det er ikke særlig godt besvaret. For ny bruger af Linux fatter jeg ikke
en brik af, hvad der menes med run-levels og hvordan man bruger disse og
hvad der til .......???

Er der nogen der kan hjælpe med en god beskrivelse ???

Findes der en god Linux-FAQ ???

--
/appendix123
appendix123@hotmail.com

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 27-11-01 11:25

Appendix123 wrote:

> [...]
> Linux... men det er ikke særlig godt besvaret. For ny bruger af Linux
> fatter jeg ikke en brik af, hvad der menes med run-levels og hvordan man

Runlevels er de forskellige tilstande maskinen kan befinde sig i. F.eks
at den er igang med at starte op, at den er på vej til at lukke ned, at
den kører i konsol mode eller at den kører i X mode.

Hvis du kører RedHat (eller er heldig) er de forskellige runlevels
dokumenteret i filen /etc/inittab . Dem, du normalt har brug for at
kende, er runlevel 1 (som du bruger til at redde systemet efter et
crash), runlevel 3 (almindelig opstart - uden X), runlevel 5 (almindelig
opstart - med X).

> Findes der en god Linux-FAQ ???

Det gør der nemlig: http://www.sslug.dk/linuxbog/

(er det bare mig eller er "Friheden til at vælge" blevet splittet op ?)

-Claus

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-11-01 11:37

Claus Rasmussen <clr@cc-consult.dk> writes:

> (er det bare mig eller er "Friheden til at vælge" blevet splittet op
> ?)

Den er blevet spillet op over flere omgange. Senest er
installationsbogen blevet adskilt fra Unix-delen.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.