Hjælp.. tdc/bb
Fra : Hans Hansen

Dato : 27-11-01 00:58

Hej

Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig..
Jeg har følgende problem.. Jeg 2 computer som jeg godt vil havde på
netted via TDC/BB..

Jeg har fast ip-adresse og derfor bruger jeg et program der hedder
"sygate Home network" (ligsom Wingate).. Mit problem er at efter jeg
har skifted til Windows Xp på begge mine computer kan jeg ikke få det
til at virke.. Før jeg skifted til win xp kørte jeg Win2000 og win98,
og der virked det bare.. Jeg har sat programmet og mine computer op
som før.. Men jeg kan ikke få det til at virke.. Er der nogle som køre
på sammme måde som jeg?. Da jeg ikke har lyst til at offer penge på en
router eller netkort..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-11-01 02:11

Tue, 27 Nov 2001 00:57:34 +0100, skrev Hans Hansen
<hanshansen@hotmail.com>:

>Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig..
>Jeg har følgende problem.. Jeg 2 computer som jeg godt vil havde på
>netted via TDC/BB..

news:tele.internet.adsl er stedet, hvor du finder ekspertisen og
bør spørge, evt. i news:dk.edb.netvaerk.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-11-01 09:56

"Hans Hansen" <hanshansen@hotmail.com> wrote in message
> på sammme måde som jeg?. Da jeg ikke har lyst til at offer penge på en
> router eller netkort..

Så går du da i ret små sko. Du vil godt ha' XP og det er jo dyrt, men du vil
ikke hælde 300,- efter en PC som kan være router (og firewall).

Prøv at kigge på Freesco.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Christian Andersen

Dato : 27-11-01 11:56

Hans Hansen wrote:

>"sygate Home network" (ligsom Wingate).. Mit problem er at efter jeg
>har skifted til Windows Xp på begge mine computer kan jeg ikke få det
>til at virke..

Prøv at slukke dit ADSL-modem i omkr. 2 timer.

--
"'Gid man var ligeså smart som dig.' - Christian Andersen i
tele.koncern.intranet.pil" - Lars Kyndi Laursen i dk.edb.internet

http://chran.dyndns.dk - Nu med statistik!

Fra : Mark Petersen

Dato : 27-11-01 12:58

> [...]
> som før.. Men jeg kan ikke få det til at virke.. Er der nogle som køre
> på sammme måde som jeg?. Da jeg ikke har lyst til at offer penge på en

Brug XP indbygget Internet Connection Sharing

Mark

Fra : Hans Hansen

Dato : 27-11-01 14:18

Det kan jeg ikke få til at virke

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-11-01 17:01

Kig på <http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2kxp/index.htm>.

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 28-11-01 20:40

> [...]
> "sygate Home network" (ligsom Wingate).. Mit problem er at efter jeg
> har skifted til Windows Xp på begge mine computer kan jeg ikke få det

Kan det skyldes den indbyggede Firewall i Windows XP?

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Mister Nasty

Dato : 11-12-01 12:21

stakkels mand

"Hans Hansen" <hanshansen@hotmail.com> skrev i en

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-01 14:15

"Mister Nasty" <nasty@chicks.dk> wrote in message
> [...]

Brug WinRoute i stedet... Det virker her...

Fra : Morten

Dato : 13-12-01 19:47

eller brug dog bare den indbyggede "deling af Internet" der findes i
win2000... den virker faktisk....

Morten