Hackerangreb
Fra : Peder Hansen

Dato : 26-11-01 23:04

Jeg er novice på dette område, så lad venligst være med at bombe mig med
smarte bemærkninger.

Min firewall (Norton) fortæller at jeg indenfor den sidste time er blevet
"angrebet" 13 gange - og mest fra 62.214.32.58.

Er det noget, jeg skal tage alvorligt, og kan jeg finde ud af, hvem
angriberen er.

Hilsen Peder

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-11-01 23:11

Læs OSSen på http://a.area51.dk/sikkerhed/
specielt http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#fwbesked

--
Andreas Plesner Jacobsen | A long-forgotten loved one will appear soon.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-11-01 23:47

On Mon, 26 Nov 2001 23:03:52 +0100, "Peder Hansen"
<peder@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> Min firewall (Norton) fortæller at jeg indenfor den sidste time er blevet
> "angrebet" 13 gange - og mest fra 62.214.32.58.

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 26-11-01 23:55

Peder Hansen wrote:

> [...]
>
> Min firewall (Norton) fortæller at jeg indenfor den sidste time er blevet
> "angrebet" 13 gange - og mest fra 62.214.32.58.

Den burde give dig meget mere detaljerede oplysninger end dette.
Ud fra ovenstående oplysninger kan ingen give dig et fornuftigt
råd. Og så tvivler jeg også på, at den rent faktisk siger at du
er blevet angrebet. En firewall kan filtrere pakker fra, men at
afgøre om noget er harmløse pakker eller et angreb kræver ofte
mere end en firewall.

--
Kasper Dupont

Fra : Alex Holst

Dato : 27-11-01 04:22

Peder Hansen <peder@hansen.tdcadsl.dk> wrote:
> Jeg er novice på dette område, så lad venligst være med at bombe mig med
> smarte bemærkninger.

Det kunne aldrig falde mig ind, da jeg af natur er en soed og nuser person,
men jeg vil alligevel henvise din opmaerksomhed paa een bestemt del af
OSS'en som maa have undsluppet dit sultne blik da du laeste den igennem.

http://a.area51.dk/sikkerhed/indledning#bedste

Mvh.
Adorable Alex