CSS i Dreamweaver
Fra : Rudy Madsen

Dato : 26-11-01 20:39

Hello group...

Hvordan kan det være, at når jeg forsøger at lave en ramme omkring cellerne
i mine tabeller, ses kun rammerne omkring de celler, der har en indhold. Jeg
vil have rammer omkring dem alle også de tomme. Jeg har forsøgt at lave dem
i en style i et CSS, men forgæves.

I håb om en snarlig løsning....

/Rudy

Fra : Soeren

Dato : 26-11-01 23:03

"Rudy Madsen" <admin@educase.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg
> vil have rammer omkring dem alle også de tomme. Jeg har forsøgt at lave

Prøv med

mvh Søren

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-11-01 23:37

Mon, 26 Nov 2001 20:38:59 +0100, skrev "Rudy Madsen"
<admin@educase.dk>:

> [...]
>vil have rammer omkring dem alle også de tomme. Jeg har forsøgt at lave dem

Indsæt en transparent gif i de tomme celler, evt. bruge &nbsp;
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Rudy Madsen

Dato : 27-11-01 16:20

Hej Knud

Tak for svaret. Det kan nu da ikke passe, at man er nødt til at fylde noget
i cellerne for at få rammer på. Jeg har set adskillige eksempler på, at der
er rammer, men ingen indhold. Kan det virkelig ikke lade sig gøre?

/Rudy

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 27-11-01 16:32

> [...]
noget
> i cellerne for at få rammer på. Jeg har set adskillige eksempler på, at

Der *skal* være noget i cellen. Når du har et en tom celle kan det være pga.
af en transeperent gif, eller hvad ved jeg - men jeg er helt sikker på, at
det du har set i forhold til at cellerne var tomme må bero sig på et
synsbedrag eller deslige.

> Kan det virkelig ikke lade sig gøre?

Løsningen med at lave et simpelt "hårdt" mellemrum eller bruge en trans. gif
er da heller ikke det vilde arbejde, for at få et pænt resultat...

--
/Kasper
Anders Fogh - Han er go'

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-11-01 17:23

Tue, 27 Nov 2001 16:20:07 +0100, skrev "Rudy Madsen"
<admin@educase.dk>:

>Tak for svaret. Det kan nu da ikke passe, at man er nødt til at fylde noget
>i cellerne for at få rammer på. Jeg har set adskillige eksempler på, at der
>er rammer, men ingen indhold. Kan det virkelig ikke lade sig gøre?

Det er nu meget almindeligt, bl.a. vil Netscape 4.x ikke vise
celler uden indhold, så alene af den grund bør man bruge det (og
i andre browsere virker det heller ikke altid korrekt, hvis der
ikke er indhold i cellerne).

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-11-01 21:56

> [...]
der
> er rammer, men ingen indhold. Kan det virkelig ikke lade sig gøre?

Jo det passer...
Men når du nu bruger Dreamweaver er problemet til at overse, den lægger
automatisk et 'hårdt' mellemrum i hver tabelcelle* (af lige præcis denne
årsag). Den er så også så venlig at fjerne det igen, hvis du lægger andet i
cellen.

* altså hvis du laver tabellen i DW

/Per

Fra : Dennis Kristensen

Dato : 07-12-01 19:02

Der findes en tabel attribut i css som måske kan afhjælpe dit problem.

Attributten empty-cells kan sættes til show/hide tomme celler. Jeg ved ikke
hvordan det reagerer på rammer osv. men det burde være et alternativ til &nbsp
og transparente billeder.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 08-12-01 00:13

Dennis Kristensen <dennis@dwk.dk> skrev

> Attributten empty-cells kan sættes til show/hide tomme
> celler. Jeg ved ikke hvordan det reagerer på rammer
> osv. men det burde være et alternativ til &nbsp og
> transparente billeder.

Det kunne da være interessant at vide hvilken kode der
bliver sat ind i de enkelte tilfælde - kan du ikke lave en
liste over det?

--
Allan