Problemer med tiden i MySql og PHP
Fra : Da Wiz

Dato : 26-11-01 17:33

Jeg har rodet lidt med PHP og MySql, og er stødt ind i et mindre
(formodentligt) problem.

På siden har brugere mulighed for at indtaste nyheder, disse gemmes i en
database, sammen med "UNIX"-tiden. dette sker med $nyhed_dato=time();

Herefter kan nyheden hentes frem igen, dette sker med denne linie :
$foresp=mysql_query("SELECT dato, overskrift, tekst, navn FROM
nyheder ORDER BY dato DESC");

Mit problem er nu at den sortering ikke virker efter at UNIX tiden har
passeret 1000000000.
Det må såvidt jeg kan se, have noget at gøre med den måde MySql
foretager sorteringen på.
Jeg er lidt på herrens mark med løsningen af dette, så hvis en venlig
sjæl derude har et svar på problemet, så sidder jeg spændt og venter.

Med venlig hilsen

Christian Sørensen

Fra : Nis Jorgensen

Dato : 26-11-01 17:58

On Mon, 26 Nov 2001 17:33:07 +0100, Da Wiz <cas12106@mret.iot.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg er lidt på herrens mark med løsningen af dette, så hvis en venlig
>sjæl derude har et svar på problemet, så sidder jeg spændt og venter.

Hvad er datatypen på datofeltet? Tekst?

Jeg kender ikke nok til mySQL til at kunne løse problemet, desværre.

--
Nis Jorgensen
Amsterdam

Please include only relevant quotes, and reply below the quoted text. Thanks

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-11-01 17:53

Da Wiz <cas12106@mret.iot.dk> writes:

> Mit problem er nu at den sortering ikke virker efter at UNIX tiden har
> passeret 1000000000.

Du har ret sikkert brugt en forkert felttype. Hvis du gemmer det som
en tekststreng vil "1000000000" komme før "999999999".

Du skal bruge et timestamp, og så kan du evt. bruge NOW() funktionen i
MySQL når du indsætter.

Se <http://www.mysql.com/doc/D/A/DATETIME.html> og
<http://www.mysql.com/doc/D/a/Date_and_time_functions.html>.

--
Jacob - www.bunk.cc
Going the speed of light is bad for your age.