microsoft netværk logon i win98
Fra : thomas

Dato : 26-11-01 17:09

Hej!

Når jeg tænder min win 98 maskine kommer der et login-vindue lige når
windows er startet. Der står man skal logge sig på microsoft netværket, men
jeg plejer bare at trykke ok uden at skrive noget hvorefter windows starter
på normal vis. Kan dette betyde at windows starter men at maskinen ikke
logger sig på netværket? Jeg forsøger nemlig at lave et netværk mellem
maskinen og en win 2k computer, men de to maskiner kan ikke rigtig få
kontakt (se evt. en af mine poster længere nede) Kan man i øvrigt ikke
fjerne dette logon-vindue så dette ikke kommer frem hver gang man tænder
maskinen? Jeg har, så vidt jeg ved, ikke aktiveret adgangskontrol til
maskinen noget sted.
Håber nogen kan hjælpe.
Venlig hilsen
Thomas

Fra : EA

Dato : 26-11-01 17:30

Hej
Man kan fjerne logon vinduet ved at
1. fjern alle *.pwl filer fra dit Windows bibliotek
2, Gå ind i Netværksegenskaber og sæt default logon type" til "Windows
logon"

For at de 2 maskiner kan få kontakt, skal du installere "file and
printer sharing" på din win98 inde under Netværksegenskaber.
Add -> Service -> File and printer sharing.
Kryds af ved "allow others to access my files/printers". (Jeg husker
ikke præcis hvordan det er formuleret ;)

-Eivind

Fra : thomas

Dato : 26-11-01 19:59

Tak for svaret!

> [...]
> Kryds af ved "allow others to access my files/printers". (Jeg husker
> ikke præcis hvordan det er formuleret ;)

Det har jeg prøvet, men det virker stadig ikke. Jeg kan hverken pinge win98
computeren fra win2K computeren, eller omvendt. Dog kan jeg godt pinge de to
computere fra sig selv. Jeg forstår ikke rigtig hvad der er galt, jeg synes
snart jeg har prøvet alt.

Fra : Jens U. K.

Dato : 27-11-01 09:59

"thomas" <internettet@iforward.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> computere fra sig selv. Jeg forstår ikke rigtig hvad der er galt, jeg synes

Lige et par spørgsmål for at indkredse problemet:
- Ligger de to pc'er på samme subnet?
- Hvilken type netværkskabel bruger du?
- Er der en switch/hub i mellem?

/Jens Ulrik

Fra : Thomas

Dato : 28-11-01 12:10

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message
> "thomas" <internettet@iforward.com> skrev i en meddelelse

> Lige et par spørgsmål for at indkredse problemet:
> - Ligger de to pc'er på samme subnet?

ja - 255.255.255.0

> - Hvilken type netværkskabel bruger du?

jeg bruger krydset kabel

> - Er der en switch/hub i mellem?

nej, det er en direkte fobindelse mellem to computere.

Fra : Jens U. K.

Dato : 28-11-01 14:05

"Thomas" <thomas.heath@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> wrote in message

> ja - 255.255.255.0

> jeg bruger krydset kabel

> nej, det er en direkte fobindelse mellem to computere.

Det skulle jo være godt nok...

Hvad er IP-nr. på de to pc'er? De første tre bytes skal være ens og den sidste
byte skal være forskellig på de to pc'er!

Hvis ovenstående er ok, så prøv at skifte det krydsede kabel. Check evt. på
netkortet om der er forbindelse til den anden ende. Lån evt. en pc og prøv om
den pinge henholdsvis den ene og den anden pc. Tag evt. den ene af dine pc'er
med til en andens netværk og prøv om den kan pinges der.

/Jens Ulrik