MasterGrow vs. Aqua Life ?
Fra : Simon...

Dato : 26-11-01 14:45

Hejsa,

Jeg bruger MasterGrow i mit akvarie, men jeg er også begyndt at bruge Aqua
Life, der er naturlig biologisk vandrensning.
Det tilintegør affaldsprodukter og bevarer den biologiske cyclus...
(fjerner ammoniak og nitrit, nedbryder ubrugt foder mv) ..
nu er spørgsmålet så, om det modvirker min mastergrow på nogen måder kanter
eller leder ? eller om de to produkter på anden
vis ophæver hinanden eller lign. for mastergrow tilfører jo vandet ting og
aqua life nedbryder, jeg ved bare ikke om det er de samme ting
eller om der på anden måde er konflikter imellem de to produkter ?

mange tak

mvh.Simon

Fra : thomas schreiber

Dato : 26-11-01 16:28

Hvorfor bruger du overhovedet det stads? *suk* Der er heller ikke nogen der
putter
mastergrow eller aqua life i søerne eller åerne vel? Og
fiskene/planterne klarer sig
da ok....

Keep it simple and natural.

/Thomas

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 26-11-01 16:44

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> putter
> mastergrow eller aqua life i søerne eller åerne vel? Og

Hvor er lige dne store forskel på naturen og dit akvarie ??

Har du et akvarie med samme vandmængde som en alm. stor dansk sø ???

Nej vel.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Simon...

Dato : 26-11-01 17:06

> Har du et akvarie med samme vandmængde som en alm. stor dansk sø ???
>
> Nej vel.
nemlig, og mine planter har normalt problemer, hvilket er 100% afhjulpet med
mastergrow :)
-Simon

Fra : thomas schreiber

Dato : 26-11-01 17:11

Du kunne ikke se det sarkastiske i mit svar? Det er absolut ikke
nødvendig
med al den syntese de fleste folk bliver lokket til at putte i deres
akvarier.
Måske med undtagelse af saltvandsakvarister(spore elementer, salt etc.).

Men lad ham om det. Gad godt se hvad der skete hvis han droppede alt hans
gødning og anden vandbehandling i bare 14 dage... Hvis du har noget godt
lys,
og Co2(hvilket jeg ikke ville betegene som kunstgødning), har man aldrig
brug for
at bruge mastergrow. Og hvis man skifte vand hyppigt, klarer man sig også
fint
foruden aqua life.

Det er de erfaringer jeg har erhvervet mig igennem tiden. Hvis du har andre
erfaringer er det jo fint, men nødvensigvis ikke mere rigtige end mine eller
omvendt.

Foreslår bare at han dropper syntesen for bare en kort stund, og ser hvad
der sker.

/Thomas

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 26-11-01 17:27

Tjaa i har både ret og ikke ret begge to, det afhænger jo meget af
hvilken type akvarie man har.

Jeg kører med hanevand og har både prøvet med og uden forbehandling
med div. midler og kan endnu ikke se nogen forskel på det.

Jeg startede mine akvarier op med en dosis gødning til planterne og de
har derefter ikke fået noget og de klarer sig lidt forskelligt i mine
3 akvarier

Jeg skifter vel vand omkring hver 3. uge og skifter ikke mere end ca.
10 cm i hvert akvarie hvilket i mit store akvarie er omkring 20%

I det mindste er der kun 1 lysrør og der gror planterne fint
I det mellemste er der 2 lysrør og her trives algerne bedst
I det største er der 2 lysrør og her trives planterne fint og jeg er
efterhånden sluppet af med de forbandede alger jeg fik indført med
nogle nye planter.

Alt er prøvet i det mellemste men det vil hverken det ene eller det
andet, har prøvet vandskift oftere og fjerne alger så godt jeg kunne
fra planterne = kraftig beskæring og alligevel kommer de hastigt igen
Jeg har prøvet med sjældnere vandskift og alligevel trives de
forbandede alger alt for godt.

Min tusindblad som groede helt vildt kraftigt i mit mindste akvarie
gik totalt i koma da den kom over i den mellemste balje og jeg tvivler
på at den kommer igen foreløbigt, den er sat kraftigt tilbage.

Mvh.
Jesper

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 26-11-01 23:20

Fra : ole larsen

Dato : 26-11-01 17:27

Simon... skrev i meddelelsen <3c024729$0$74736$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>aqua life nedbryder, jeg ved bare ikke om det er de samme ting
>eller om der på anden måde er konflikter imellem de to produkter ?

De påståede vidunderlige egenskaber ved Aqua Life lyder som snake-oil.
Mig bekendt findes der intet alm. tilgængeligt, der gør de påståede ting bedre end
et filter. Så du kan roligt benytte det med MG. Men hvorfor ?
MG, derimod, er et seriøst produkt.

Ole

Fra : Simon...

Dato : 26-11-01 22:21

> [...]
bedre end
> et filter. Så du kan roligt benytte det med MG. Men hvorfor ?
Tak !

så blev der endeligt svaret :)

mvh.SImon

Fra : Jan Boegh

Dato : 26-11-01 18:21

"Simon..." <guden@iname.com> wrote in message

> Life, der er naturlig biologisk vandrensning.
> Det tilintegør affaldsprodukter og bevarer den biologiske cyclus...
> (fjerner ammoniak og nitrit, nedbryder ubrugt foder mv) ..

Ja, og jeg kan flyve ved tankens kraft....!
Undskyld - men det er noget ævl, der er opfundet i en
markedsføringsafdeling.

mvh
Jan

Fra : thomas schreiber

Dato : 26-11-01 18:29

Kunne ikke have sagt det bedre selv.
Rart at se at jeg ikke den eneste der har den holdning.

/thomas