Støjsvag PSU?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 26-11-01 13:17

Så lige følgende PSU:
"Channel Well 300W PSU, Low Noise, PFC, P4, ATX"
" Denne 300W strømforsyning har overrasket os med den meget støjsvage
drift, samtidig med at de to blæsere holder drifttemperaturen i
strømforsyningen nede."

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=241

Nogen der har nogen erfaringer med den? Bedre end Noisecontrols
støjsvage PSU'er?

--
Joergen Ramskov - Folding for the Cause!
http://teameggroll.com

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-11-01 16:44

> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=241
>
> Nogen der har nogen erfaringer med den? Bedre end
> Noisecontrols støjsvage PSU'er?

Nej, men den lyder lovende og når Studiedata siger den
er lydsvag - så ER den det

/Mikael

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 26-11-01 16:50

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Nej, men den lyder lovende og når Studiedata siger den
> er lydsvag - så ER den det

"...lyder lovende"

<plat kommentar>
Den skulle helst ikke sige noget :p
</plat kommentar>

Jeg kender ikke Studiedata, men de sælger mange af de "fede ting". Du
mener altså at de kender Noisecontrols PSU'er også? Min umiddelbare
forestilling er også at de ved hvad de snakker om, men det er jo nemt at
sige at man ikke kan høre PSU'en hvis man har en CPU blæser der larmer
helt vildt :)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-11-01 17:26

> "...lyder lovende"
>
> <plat kommentar>
> Den skulle helst ikke sige noget :p
> </plat kommentar>

Jeg kan godt forstå din skeptisme nu, jeg var 100 på de
også solgte NCs PSUer - men kan se nu, at det gør de
ikke !

> Jeg kender ikke Studiedata, men de sælger mange af de
> "fede ting". Du mener altså at de kender Noisecontrols
> PSU'er også?

Mon ikke, jeg kunne ikke forestille mig andet.

> Min umiddelbare forestilling er også at de ved hvad de
> snakker om, men det er jo nemt at sige at man ikke kan
> høre PSU'en hvis man har en CPU blæser der larmer
> helt vildt :)

Tror jeg nu heller ikke de har, hvis man kigger lidt på
deres dæmpede Cpu blæsere

Jeg tror dog der er mere kvalitet i en NC PSU, end i en
Channel Well.
Forstået på den måde, at strømstyrken svinger meget lidt.

/Mikael

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 27-11-01 16:05

> [...]

> Channel Well.
> Forstået på den måde, at strømstyrken svinger meget lidt.

Ok, tak for infoen.

Fra : Nils Rimestad

Dato : 30-11-01 20:52

Jeg kan varmt anbefale Enermax's EG serie,,
jeg har selv lige købt en 650 watt,, bruger dog ikke alle 650 watt,,
den justerer selv hvor meget luft den flytter og er meget støjsvag og
pålidelig!
der er 2 80mm Sunon fans i den,,, og de er effektive men meget støjsvage!
Håber denne info kan bruges

Nils