Foder til bundlevende cichlider??
Fra : Finn Jensen

Dato : 26-11-01 10:43

Hej,

Nu har jeg (igen igen) skiftet lidt vand hos mine alto´er men jeg undres do
over hvor den brunlige og grønne belægning kommer fra ?. Det vil sige jeg
når at tage det i opløbet men jeg har en mistanke om at det skyldes lys +
nærringsstoffer. Akvarie indretningen er jo hvid og det reflekterer lyset
krafig, men da mine alto´er ikke bevæger sig længere end 5-6 cm. væk fra
sneglehusene for at æde, så ville jeg høre om der findes noget cichlide
foder der synker til bunds og ikke , som det jeg har nu, ligger i overfladen
hvor for meget går i opløsning og spreder for meget nærring i stedet for at
gøre nytte i fiskenes mund.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 26-11-01 10:56

Du kan købe foder piller i enhver seriøs akvabiks der synker til bunds
med det samme, og det er ret nemt at sigte med dem *SS*

Mvh.
Jesper

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-11-01 13:20

"Jesper Bohmann" <maredk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Du kan købe foder piller i enhver seriøs akvabiks der synker til bunds
> med det samme, og det er ret nemt at sigte med dem *SS*

Jeg har en ny dåse stående fra mallernes tid som hedder Shrimp Pellets fra
firmaet Wardley. På dåsen står der at det er til "All fish". Ingredenserne
er pågivet til: Shrimp meal, Wheat flour, Fish protein, Meat meal, Corn
gluten meal, Poultry meal, Dried brewers yeast, Dried culture whey, Dried
beet pulp, Lignin sulfonate og så nogle vitaminer. På dåsen står der bl.a.
"....is also excellent for feeding larger fish including oscars and others
cichlids".

Så det kan vist bruges det jeg har ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 26-11-01 16:56

hvis dem du har synker, så skulle de være helt fino, Altoer er vidst
ikke demest kræsne så vidt jeg ved.

Mvh.
Jesper

On Mon, 26 Nov 2001 13:20:14 +0100, "Finn Jensen"

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 26-11-01 12:30

> [...]
overfladen
> hvor for meget går i opløsning og spreder for meget nærring i stedet for

Nu vi har snakket så meget om Avifauna, så vil jeg igen henvise til dem. De
har deres eget "mærke" indenfor fiskefoder, og også indenfor ciklide piller.
De har nogen der synker til bunds, og som mine ciklider (dengang jeg havde
sådan nogle) var helt vilde med. De tog langt hellere dem end de piller fra
Tetra der flyder i overfladen.

Men hvis du bestiller derfra, så vær opmærksom på, at de dås i to
størrelser. Hvis det er til altoer skal du nok have den lille
pillestørrelse. Jeg tror nok prisen for en liter piller er 100 kroner.

Torben

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-11-01 13:14

"Torben Mathiassen" <torben.mathiassen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådan nogle) var helt vilde med. De tog langt hellere dem end de piller

OK...prøver at kigge ad

De skal synke ellers tager alto´erne dem ikke.

--
Venligst
Finn Jensen