Planter på sten og rødder ?
Fra : Finn Jensen

Dato : 26-11-01 07:58

Hejsa,

Jeg har endelig fået fat i noget JavaMos (Tak til Carsten ), og kunne
tænke mig at prøve at sætte det fast på sten og rødder ligesom Tropica
laver dem.

Men spørgsmålet er nu: Hvordan får jeg dem sat fast og hvordan kommer der
rødder ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 26-11-01 08:44

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> writes:

> [...]
> laver dem.
>
> Men spørgsmålet er nu: Hvordan får jeg dem sat fast og hvordan kommer der

Jeg fik for noget tid siden en klump javamos af en anden akvarist.
Jeg bandt den til en trærod med lidt sytræd (mørk, så den ikke var
umiddelbar synlig hverken i forhold til rod eller mos. I lørdags blev
roden renset, og javamossen var ganske fastgroet. Det er sikkert
mange andre måder at gøre det på, og sikkert en del bedre.

Javamos har ikke rødder, men gror bare fast...

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-11-01 09:45

"Esben Haabendal Soerensen" <esben@haabendal.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mange andre måder at gøre det på, og sikkert en del bedre.
>
> Javamos har ikke rødder, men gror bare fast...

OK, det prøver jeg så.
Har vist noget 8/0 bindetråd i rette farve. Ellers må en 0.12 fiskesnøre
kunne bruges.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 26-11-01 13:43

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> writes:

> OK, det prøver jeg så. Har vist noget 8/0 bindetråd i rette
> farve. Ellers må en 0.12 fiskesnøre kunne bruges.

Jeg mener at have læst et tip et sted om at fiskesnøre er rigtig
smart, men jeg havde ikke lige noget ved hånden.

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : Flemming Hansen

Dato : 28-11-01 22:33

Hejsa

> [...]
> laver dem.
>
> Men spørgsmålet er nu: Hvordan får jeg dem sat fast og hvordan kommer der

Jeg har taget en håndfuld anubias og bundet til en trærod med fiskeline...Og
de sidder fast efter et par mdr...Nu mangler jeg bare at fjerne linen igen
efter ½ års tid Men det ses ikke *GG*

-Flemming