Medion XP 1700+
Fra : Carl Munk

Dato : 25-11-01 20:16

FONA har igen PC: AMD Athlon XP1700+, 512 DDR-Ram, 40 GB hd, 16xDVD, 12x8x32 CD
brænder, nVidiaGeForce2 MX400 64 ram incl TV-Out, Intern 56K modemV90,
MSWindows XP Home edition, MS Works Suite2001. incl. orange internet, men
excl.skærm pris 9.999 kr. ~ 10 tusser.

Er det et godt køb ?

vh

--
Posted from 63.ppp1-21.worldonline.dk [213.237.2.63]

Fra : Jonny Jensen

Dato : 25-11-01 23:39

Nej.

Jonny.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 26-11-01 11:29

Langt fra.....

Fra : TBC

Dato : 26-11-01 11:30

"Carl Munk" <carl@munk.dk> skrev i en meddelelse

> Er det et godt køb ?

Hvis det er et KT266A baseret bundkort (hvilket der ikke er angivet noget om
hvor vidt) og der var et ordentligt grafikkort med (er totalt
underprioiteret ifht det øvrige system = Passer bedre sammen med en Celeron
500 Mhz)

....Så kunne det have været

TBC

Fra : Niels Frahm

Dato : 26-11-01 12:50

On Mon, 26 Nov 2001 11:30:25 +0100, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
>hvor vidt) og der var et ordentligt grafikkort med (er totalt
>underprioiteret ifht det øvrige system = Passer bedre sammen med en Celeron

jeg mangler også et bud på om hvad det er bedst - jeg havde tænkt mig
et syystem nogenlunde sådan:
Aopen ATX kabinet 250w
AD70-SC    DFI DDR KT266, ATA100,3X
AMD K7 1400/266MHz Sock.A eller AMD XP 1700
256MB DDR PC266
Diskettedrev 1.44 MB
Geforce2 MX-400 VGA 64MBT
IBM 40GB Hdd 7200rpm 2MB eller Seagate SF
CD-rom drev 52 Speed
Creative PCI1024 lyd, Bul
PlexWriter,24-10-40,IDE,R
Hyundai 17" monitor F790
- evt købt hos en lokal eller hos ITBUTIKKEN (?) hvis man da tør???
- men hvordan er det ovenstående system - evt forbedringer
maskinen skal ikke hovedsagelig bruges til spil !

Niels

Fra : TBC

Dato : 27-11-01 00:16

"Niels Frahm" <frahm@writeme.com> skrev i en meddelelse

> evt forbedringer

Man får væsentligt højere ydelse, uden at brænde økonomien i væsentligt
højere grad, med en kombination af et KT266A baseret bundkort (fremfor
KT266) og så en AMD XP

> maskinen skal ikke hovedsagelig bruges til spil !

OK, ellers ville det svageste led også helt klart være dit valg af
grafikkort (GF3 min.{!} ville jeg mene til den config.)

Men hvis det ikke hovedsageligt er til spil, hvad skal da alle (i det
tilfælde måske unødvendige) hestekræfter til ?

TBC

Fra : Karsten

Dato : 27-11-01 07:12

Niels Frahm :

>et syystem nogenlunde sådan:
>Aopen ATX kabinet 250w

jeg ville nok op på min. 300 Watt!
f.eks.en chieftec støjdæmpet til 895,-

> AD70-SC    DFI DDR KT266, ATA100,3X

prøv evt. at kikke på en :
http://www.msi.com.tw/products/mainboard/mainboard.php?model=MS-6380%20v2.0
til 1500 bobs hos midtdata , med raid hvis du vil til at lege lidt med det :)

> AMD K7 1400/266MHz Sock.A eller AMD XP 1700

yeps! :)

> 256MB DDR PC266
> Diskettedrev 1.44 MB
> Geforce2 MX-400 VGA 64MBT
> IBM 40GB Hdd 7200rpm 2MB eller Seagate SF
> CD-rom drev 52 Speed
> Creative PCI1024 lyd, Bul
> PlexWriter,24-10-40,IDE,R
> Hyundai 17" monitor F790
> - evt købt hos en lokal eller hos ITBUTIKKEN (?) hvis man da tør???

tør ?, er det ikke dem som også har en butik på Gl.Århusvej i Viborg !
ellers er der jo Midtdata

>Niels

mvh. Karsten