Q: Probelmmer med Force feedback joystick ~
Fra : M.B.J.

Dato : 25-11-01 17:02

Har et microsoft Force fedback joystick - Det er "det originale" uden blæser
og til game porten !!

HAr aldrig rigtig været tilfreds med det, fordi jeg oplever at det påvirker
ydelsen på resten af systemmet ret dramatisk... Selv men min nye 1200mhz
Athlon CPU, oplever jeg at grafikken hakker i spil som f.eks. Need for speed
5 (Porshe 2000) - Har indtryk af at game porten er lidt af en "flaskehals"
her... At alle force feedback informationerne fra PC´en og ned til sticket
betyder at resten af systemmet bremses op !!

Har andre oplevet tilsvrende problemmer, eller skyldes mit problem mere
noget fis og balade med driveren til lydkortet eller grafik kortet (SB live)
???

--
Svar på min email mjen@post.cybercity.dk

OBS - Spamfilter er installeret, så husk at fjerne NOSPAM fra email adresse
før du svarer. (for at undgå newsserver spam)

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 25-11-01 19:41

On Sun, 25 Nov 2001 17:01:47 +0100, "M.B.J."
<mjen@*no_spam*post.cybercity.dk> wrote:

>Har et microsoft Force fedback joystick - Det er "det originale" uden blæser
>og til game porten !!

Sådan et har jeg også. Det er bare den helt gamle model med blæser,
selvom jeg hurtigt fik pillet den ud.

> [...]
>noget fis og balade med driveren til lydkortet eller grafik kortet (SB live) ???

Jeg vil næsten tro at det er et driverproblem. Jeg har aldrig haft de
problemer. Ikke engang i det ret så processorkrævende Flight Simulator
2002 kan jeg mærke forskel på om jeg bruger Force Feedback eller ej.
Og jeg har endda kun en aldrende Pentium3 600MHz.
Jeg bruger godt nok et Hercules Game Theater XP lydkort nu, men jeg
synes ikke jeg kan huske noget om problemer fra dengang jeg havde et
SB Live.

--
Mikael Ejberg Pedersen