delphi vs Email
Fra : Lyager

Dato : 24-11-01 23:48

Er det muligt at udforme et D5 program, således at det kan sende en Email?
v.h.
Lyager

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-11-01 00:35

Ja, se under demos/fastnet eller brug de gratis indy komponenter, som
"næsten" har erstattet fastnet i delphi 6: http://www.nevrona.com/indy/.
Alle anbefaler at bruge indy fremfor fastnet, så det råd er hermed givet
videre.

Hilsen
Uffe

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 25-11-01 13:15

On Sun, 25 Nov 2001 00:35:18 +0100, "Uffe Kousgaard"
<uffe@routeware.dk> wrote:

> [...]
> "næsten" har erstattet fastnet i delphi 6: http://www.nevrona.com/indy/.
> Alle anbefaler at bruge indy fremfor fastnet, så det råd er hermed givet

Personligt ville jeg læse POP3, SMTP (og MIME, etc) RFC'erne og bare
bruge TClientSocket. Det er mere lærerigt (og sjovere) at lave den
slags selv.

Venligst
Thomas

Fra : FreeAll

Dato : 28-11-01 00:25

Hørt Hørt.

Jeg startede selv med IRC RFC'en. Den er ret letlæselig, og IRC protokollen
er ret let at lære. Så bare gå igang:)

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 27-11-01 19:29

On Tue, 27 Nov 2001 15:24:41 -0800, "FreeAll" <bjork@heaven.dk> wrote:

> Hørt Hørt.
>
> Jeg startede selv med IRC RFC'en. Den er ret letlæselig, og IRC protokollen
> er ret let at lære. Så bare gå igang:)

Heh. Sjovt som alle, der bruger Delphi, på et eller andet tidspunkt
laver en IRC-klient. Jeg har også været der. :]

- Thomas

Fra : Thomas Due

Dato : 28-11-01 09:13

Thomas Finnerup <TF@Picco.dk> wrote in message news:<jom70u8fnnme8l0gbvl483f79ohh0on7al@4ax.com>...

> Heh. Sjovt som alle, der bruger Delphi, på et eller andet tidspunkt
> laver en IRC-klient. Jeg har også været der. :]
>

> - Thomas

Jeg har ikke, men nu har IRC aldrig sagt mig noget,
så det er måske derfor?? ;)

Mvh
Thomas Due

Fra : Bjarke Freund-Hansen

Dato : 28-11-01 09:48

On Tue, 27 Nov 2001 19:28:38 +0100, Thomas Finnerup <TF@Picco.dk>
wrote:

>Heh. Sjovt som alle, der bruger Delphi, på et eller andet tidspunkt
>laver en IRC-klient. Jeg har også været der. :]

Sefølig, well en IRC bot, men der er da også en klient.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-11-01 10:12

"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> wrote in message

> Heh. Sjovt som alle, der bruger Delphi, på et eller andet tidspunkt
> laver en IRC-klient. Jeg har også været der. :]

Ikke helt alle, tak.

Fra : Bjarke Freund-Hansen

Dato : 28-11-01 11:36

On Wed, 28 Nov 2001 10:11:46 +0100, "Uffe Kousgaard"
<uffe@routeware.dk> wrote:

>"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> wrote in message

>Ikke helt alle, tak.

Well, noget der kan anbefales til alle, da det er yderst sjovt, og
giver en masse efaring.