MIn datter il ikke spise ?
Fra : Kim Larsen

Dato : 24-11-01 20:27

Hej

Min lille datter på 9 mdr. vil ikke længere spise og det har nu stået på i 3
dage.

At hun ikke vil spise er ikke helt korrekt, men eks. til morgenmad spiser
hun måske 2 skefulde øllebrød. Til middag - 3-4 stykker rugbrød med
leverpostaj og til aften 4-5 skefulde mad.
Vi har prøvet at tilbyde hende vores mad som hun normalt er meget
interesseret i. Men uden interesse !

Hun er begyndt at lave opkastningsbevægelser med munden - dog uden at hun
kaster op !

Hun har ikke feber og hun kravler rundt som hun plejer. Humøret fejler intet
og hun sover ikke mere end normalt.

Hvad kan det mon skyldes !

Kim
Odense

--
Når politikken bliver for tungt - drøn ind på
Http://www.Rejsebeskrivelser.dk og drøm videre på de 1000vis af

Har Du lagt Dit link på endnu ? Ellers kan Du gøre det her :
http://www.rejsebeskrivelser.dk/cgi-bin/add.cgi#add

Fra : Dan Andersen

Dato : 25-11-01 22:06

Hej Kim,

Vi har i øjebliket det samme problem med vores søn på 8 måneder, vi har
været en tur hos lægen, de kunne umildbart ikke se noget. Dog kunne det
skyldes at han var lidt rød i halsen, så han kunne have ondt i halsen,
dermed, ikke lyst til at spise til tider.

En anden forklaringer, kan være, hvis jeres barn er ved at få sine
fortændere, det skulle eftersigende være ret ømt for barnet at spise imens
at de er ved at komme frem, da maden jo "berør" dem

Mvh.

Dan Andersen

Fra : m.y

Dato : 26-11-01 17:09

Tror ikke I skal være nervøse så længe barnet ellers er glad og tilfreds,
man skal helt sikkert ikke tvinge barnet til at spise, men nøjes med at
tilbyde, så skal det nok komme, ellers må man en tur til lægen igen og bede
om en undersøgelse hos en børnelæge. Det er meget forskelligt hvor meget
børn spiser og hvornår.

Fra : Trine Carlsen

Dato : 30-11-01 00:35

hejsa!

Det er mere end almindeligt normalt i den alder at afvise mad i perioder,
behovet for at spise varierer utroligt meget, og I kan være sikrer på hun
nok skal give udtryk for sult. Stol på at hun får det hun skal, så længe hun
stadig er aktiv, glad og trives så savner hun ikke noget. Som min
sundhedsplejerske sagde til mig da problemmet opstod her i hjemmet første
gang. "utrolig som vi stoler på at børnene får det de skal have så længe de
ammes eller flaskes, men hvor vi tvivler når det kommer til den faste føde"
Og hvor har hun da ret! Husk at fast føde ligger tungt i maven, tilbyd evt.
lidt mindre væske til maden, og gerne til sidst i måltidet (de kan drikke
sig mætte,)

Bare lidt råd jeg fik af min sundhedsplejerske, som hjalp mig på vej.

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-11-01 23:18

Tak for alle jeres svar. Lillepigen er oppe på normal kostmængde igen og vi
tror at det skyldtes en perlerække af tænder i overmunden, som sad på
spring.

Hvor kan vi dog bekymre os om de kære børn - men hold k. hvor er de dejlige
når de ikke drille os

Tak !

www.Rejsebeskrivelser.dk støtter Julemærkesagen

---