USB problem
Fra : Flemming T Nielsen

Dato : 24-11-01 14:26

Jeg har problemer med USB porten. I mit gamle win 98 system har den virket i
lang tid, men holdt pludselig op. Efter ny instalation af win 2000 virker
USB ikke. Intet af det udstyr som tilsluttes kan PC'en finde.
Under Enhedshåndtering, Universel seriel bus-controllere står den opført som
USB Device med gul klat og udråbstegn. USB-rod-hub og VIA USB universel vært
står som ok. Jeg har prøvet af fjerne den, men når systemet geninstaleres er
den der igen. Når alt USB udstyr fjernes er problemet der stadig væk. Der er
dog strøm fra USB porten, da udstyret lyser som det skal.
I BIOS er USB sat til.

Hvad kan der være galt?

Hvis det ikke lykkes at finde fejlen kan det så være en løsning, at sætte et
seperat kort ind i PC'en med 2 USB udgange ?

Abit KG-7 Raid,
Win 2000
AMD 1.4
VIA 4in 1 ver. 1433
USB patch
alt instaleret efter anbefalingerne.

Flemming T Nielsen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-11-01 17:16

"Flemming T Nielsen" skrev
> [...]
> USB ikke. Intet af det udstyr som tilsluttes kan PC'en finde.
> Under Enhedshåndtering, Universel seriel bus-controllere står den

Hvis jeg læser dit spørgsmål rigtigt, så mangler du bare en
w2k driver til usb-controlleren.
Du må læse i enhedshåndtering hvad fabrikat controller du
har, og besøge producentens hjemmeside for at få en ny
driver. (Ikke Abit, men producenten af controlleren)
--

Venlig hilsen

Peter
psch[AT]mail1.stofanet.dk

Fra : Flemming T Nielsen

Dato : 24-11-01 19:21

"Peter Schrøder" <nosp@mplea.se> skrev i en meddelelse

> [...]
> har, og besøge producentens hjemmeside for at få en ny
> driver. (Ikke Abit, men producenten af controlleren)

Nyeste VIA USB værtskontroler er instaleret 4in 1 ver 1435. Det har ikke
hjulpet ?
Flemming

Fra : hmmm

Dato : 24-01-02 22:54

hent den sidste nye via driver, måske hjælper det ?